Valborg

Sorry att mina inlägg inte riktigt följer en kronologisk ordning, men jag är lite kass på att ladda upp mina bilder direkt på datorn...

Hursom...Valborg firades vid svenska huset på universitetsområdet i södra Paris. Innan dess var planen att jag, Anna och Annika skulle promenera dit och äta lite picnic på vägen men tidsoptimister som vi är så var Anna tvungen att ta metron vid Luxembourgträdgården för att hinna till uppsjungningen med kören. Jag antar att man även måste värma upp rösten såsom man värmer upp kroppen innan träning? (Det förstnämnda är dock ingenting som jag brukar ägna mig åt då jag, hur jag än gör, sjunger i en tonart som bara hundar hör)
Jag och Annika fortsatte dock vår långpromenad till maison suedois där vi intog bästa (?) platserna vid sidan av huset så att vi fick sitta på muren. När kören sjungit klart alla klassiska visor så hade vi nästan köldskador av att sitta på den där kalla stenen så vi värmde upp oss med en varmkorv. Tre euro kostade den. Vetefan om det var värt det alltså...
Sedan tändes brasan som någon hade byggt upp av diverse grenar och packtrallar och vi kunde värma oss en stund innan någon lustigkurre ringde brandkåren. Värsta party-poopern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0