La vie en Champagne

Helgen spenderades på Cattis och hennes man Arnouds gård ute på franska landsbygden! Så himla fint!
Arnoud är jordbrukare och känner alla i bygden, även ett antal Champagne-hus i Champagne som inte ligger så långt från deras gård. Han hade ordnat med några besök där vi fick privat guidening och provsmakning av diverse Champagnesorter (runt 12 stycken för att vara lite mer exakt...). På första stället vi var så fick vi smaka ungefär 8 stycken sorter och jäklar vad hon fyllde på i glasen! Det var inte bara en luten smutt utan det var hela glas! Very nice!
Vi gick en liten tur nere i källaren där hon berättade hur tillverkningen går till och vad man skall tänka på. Jag är en riktig expert nu ska ni veta!

Hemma hos Cattis och Arnoud så hade vi grill-fest fram tills att gríllen dog, lekte med barnen och drack ännu mer champagne och vin. Helt underbart!

Vi hann också med en tur i Provins.


Kommentarer
Postat av: OrOsHjÄrtA

Gud vilket fint litet hus nederst! Tänk & bo så!

Svarade hos mig men tänkte lika bra & svara här med! ;) Jag är superglad åt att jag är så lik mig som seriefigur att du kände igen mig igår=) Ha ha....Det är en svindlande tanke! Önskar dig en toppen helg! Har du flyttat hem nu?



L.O.V.E /OrOsHjÄrTa

2010-07-03 @ 08:39:23
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0