Combat!

I lördags fick jag äntligen en release på en Bodycombatklass med Anna! SÅ underbart att bara köra skiten ur sig ibland :-) Jag är helt ärligt väldigt trött på att springa nu. Det är tråkigt när jag inte har något nytt mål inom snar framtid. Lidingöloppet känns lite väl långt bort, september liksom...Well well snart är jag i Stockholm och kan äntligen börja köra lite klasser igen! Det lutar åt att jag börjar köra redan i sommar :-)

Åter till combaten. Vi var på Cercle de la Forme på rue Simon Bolivar som förövrigt ligger typ 200 meter ifrån min förra lägenhet. Hade ingen aning om att det fanns ett gym så nära! Hade jag vetat det så kanske jag hade valt ett annat gym än Club Med när jag flyttade hit...Fast nej. Cercle de la forme var jäkligt sunkigt faktiskt. Duscharna iallafall. Själva gymmet var helt ok (nu snackar vi fransk standard) med en avdelning för judo, Karate osv När vi var där så skulle precis en klass för små barn börja, så jäkla söta i sina små dräkter!

Efter klassen hade jag och Anna planerat ha en liten spa-timme på gymmet. Tja, bastu fanns ju, om än superliten men trots allt existerande. Duscharna bytte temperatur lite hursomhelst och bestämde sig i slutet för att stanna på 15 ca grader vilket var sådär när man stod i duschen med håret fullt av balsam och en mintscrub på kroppen (observera MINT vilket kyler ned ganska kraftigt i kontakt med luft). Erica var tvungen att sätta sig i bastun även efteråt för att värma upp mig själv...Men det är säkert bra i något avseende även om jag hade lite svårt att uppskatta att bli nedkyld...

Combaten var bra, trots att instruktören körde i cykelbyxor (det tar liksom bort coolheten i combaten...) och att jag hade en jobbig tjej bredvid mig, men hon sporrade faktiskt mer då jag kände att jag ville slå ned henne.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0