Café Chèrie

I lördagskväll svängde jag och Anna våra lurviga på Café Chèrie på boulevard de la Villette. Vi hade först planerat att gå till Rosa Bonheur som ligger i parc Buttes Chaumont, men eftersom parken stänger kl 22 (och vi var där kanske några minuter sent..) så blev vi utfösta som boskap...Men vi (jag, Anna och Annika) hängde inte läpp för det utan gick till Cherie istället :-) Och bra var väl det, för där var det riktigt nice om man gillar lite BOBO-stil och billigt vin! Vi drack rosé och ful-dansade till bra musik (dj:n var grym och hade en egen fest inne i sitt bås där han dansade loss som en maniac!) till alla fransmäns förtjusning, haha. Jag menar verkligen FUL-dansa, alltså stå och köra massa hip-hop steg, typ running man. Detta verkar dock inte vara lika förekommande bland fransyskorna så vi stod ut på dansgolvet om man säger så...


Kommentarer
Postat av: sophia

Hej! Jag ska kanske iväg till Paris efter sommaren som aupair.

Vad är typisk mat där? Hur äter man?

Och jag är ett träningsfreak, finns de inga bra gym? (A)



hehe Vore såå snällt om du kunde svara till min mejl ! :)



Kram!

2010-05-11 @ 19:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0