Yves Saint Laurent

I söndags var vi på utställningen om Yves Saint Laurent på Le Petit Palais. Vi hade ju varit så himla fiffiga och köpt biljetter i förväg men det visade sig att kön för dem med biljett var 3 mil längre än den för dem utan biljett...Efter en timme av svärande och förbannande över det sjuka kösystemet där de då och då släppte in folk utan biljett före dem med biljett så kom vi äntligen in.

Utställningen var fantastisk. Mängder av hans kreationer, vissa över 50 år gamla, var uppställda överallt. De flesta är riktiga hantverk med tusentals paljetter och pärlor påsydda för hand. Jag ville gärna ta kort på allt men det var förbjudet...Jag lyckades dock smyga upp kameran för att ta ett foto, men jag hade glömt att att ta bort blixten så den lyste upp hela salen. I samma stund kom precis en vakt bakom mig och skrek att det var ABSOLUT förbjudet att ta bilder! Jag bad om ursäkt och skämdes lite men jag har EN bild iallafall :-)

Efteråt fikade vi på innergården i solen. Najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0