Erica och Anna i Underlandet

I lördags så var jag och Anna på bio. Vi var så sjukt nöjda med vår mys-lördag med lite shopping, lunch med Lisa, Sofia och Jonas och sedan bio på kvällen. Ok...vi tog ett glas vin också i St Germain också :-)

Lunchen åt vi på ett ställe som ligger precis vid Quai de la Seine och bron över till Ile Saint Louis. Jag tänkte vara lite nyttig och ta en sallad med gesiers (muskelmage på fåglar - jag vet...det låter skabbigt men det är gott), bloc du fois gras (bloc låter ju onekligen lite som "block" vilket jag trodde det var) och jambon och jag kan lova att det var precis det jag fick. Inget mer. Inga tomater, majs, gurka..nada. Och "bloc" visade sig vara tre tunna skivor fois gras som var hyvlade med världens vassaste hyvel. Plus att salladen var MINIMAL. Jag var tokhungrig efteråt och även lite salongsberusad då jag tog ett glas vin till maten...Anna tog hem vinsten som beställde bouef Bourgignon som var jättegod. Men sällskapet var ju otroligt trevligt så lunchen var lyckad trots lite mat och en vag doft av hundbajs konstant låg över uteserveringen.

Efter lunchen tog jag en promenix till Belleville för att köpa dadlar. De var slut men jag lyckades likförbannat gå därifrån med en kasse andra grejer...

Hur var filmen då?

Jo, vi trodde för det första att vi hade bokat biljetter till 3D-visningen så vi var lite undrande om när vi skulle få våra 3D-glasögon? (Det känns så härligt 90-tal att 3D har kommit nu igen!) Efter att vi hade köat i regnet och kommit in i salen så hade vi fortfarande inte fått några glasögon. De kanske delar ut dem innan filmen börjar? föreslog jag. Men icke sa Nicke...2D versionen var det.

Men den var bra, lite knarkad story bara...Undrar hur mycket absint Lewis Carrol drack egentligen när han skrev boken?
Hursomhelst, jag gillar Tim Burton och hans skruvade filmer! Filmen är sevärd och säkert bättre i 3D.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0