Balett!

Igår var jag, Anna, Cattis och Matthieu på Opera Bastille. Det var min födelsedagspresent från kontoret att gå och se "Siddharta" som handlar om Buddhas liv.
Opera Bastille är mer modern än Opera Garnier med fler moderna uppsättningar som just denna var. Vi hade grymma platser så man såg riktigt bra! (lite dåligt med plats för benen så jag fick en lite lätt kramp i vaden efter en timme ungefär...)
I början kände man sig lite bortkommen då modern balett är lite "svår" om man säger så...Folk dansade med motorcykelhjälmar till gammaldags indisk/klassisk musik med en gongong som slog titt som tätt och varje gång Buddha kom in så spelade en elgitarr...Men den var bra! Jag vart imponerad av nivån på dansarna, de var riktigt vassa! Speciellt huvudrollsinnehavaren som var sjuuukt muskulös och kunde lätt som en plätt lyfta tjejerna med en arm (ja en arm! Skamgrepp och sedan lyft)
Kul att vara lite kulturell, det ska jag fortsätta med i Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0