Alperna

Ok. Jag ska åka skidor i Alperna. En vecka. Det var 10 år sedan jag åkte skidor sist...snart 11 år sedan faktiskt. (Vissa av er som läser bloggen kanske kommer ihåg veckan i Sunne med Allégården?!)
Ja, som ni kanske förstår så är jag inte den vassaste skidåkaren i backen direkt så det ska bli väldigt spännande! Mitt resesällskap är dock skidlärare bland annat så det borde ordna sig...

Annars kan jag nästan slå vad om att jag kommer att bryta båda benen under första åket!
Mina tidigare skidupplevelser kan jag nog räkna på en hand faktiskt:

Debuten i Vallfjället: Det tar mig ca 3 timmar att fatta hur knappliften fungerar (jag sätter mig ned hela tiden). När jag äntligen kommer upp så ser jag en liten 3-åring på 1 metersskidor som svishar ned för backen hur lätt som helst så jag följer efter....Störtlopp rakt in i en snödriva och mamma får en utskällning av en tant för att hon har så dålig koll på mig. Två dagars skidlektioner av köttbulle och spaghetti följde och sedan var jag ready to go!

Andra åket Sunne: Mycket störtlopp...

Tredje åket Bollenkollen: backe i Bollebygd. Inte samma sak som alperna. Alls.

Fjärde i Munkedal eller något sånt: Kommer inte ihåg så mycket...

Femte i Sunne med Allégården: Erica har lånat en heloverall (knallröd) från 70-talet som jag iklädd plogar ned i backen. Alla killar vill åka snowboard fast de inte kan och ramlar alla av liften på samm ställe.

ALPERNA 2010, here I come!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var nu lite ödmjuk, och inse att du är nybörjare!

ta det försiktigt!!Kram

2010-01-18 @ 15:54:37
Postat av: mamma

Det var mamma som kommenterade

2010-01-18 @ 15:56:08
Postat av: Malin

Jag är bara SÅ avis! VILL MED!! KRAM

Du kommer ROCKA!

2010-01-18 @ 21:42:15
URL: http://malingoesabroad.wordpress.com
Postat av: Malin

Appropå det, hur kan du påstå att bollenkollen inte är som alperna ;)

2010-01-18 @ 21:53:41
URL: http://malingoesabroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0