00-talet

Som jag skrev häromdagen så har faktiskt ett helt årtioende passerat. 00-talet (konstigt det blev när man skrev det?). Säger man tvåtusentalet? Och kommer vi säga tiotalet? Eller tvåtusentiotalet? hmm..får kolla upp det där...

Vad har hänt under 00-talet då? I mitt liv, en hel del faktiskt. Detta har varit mina ungdomsår (jag har väl några till kvar får jag hoppas!), mina studentår, första jobbet år m.m. Mer händelserika än 90-talet får jag lov att säga!

2000: Gick sista terminen i 9:an på Nordhemsskolan. Man var så vuxen och fräck, haha! Otaliga nätter på Skansen drickandes folköl med mera, Allégården-häng, lyssnade på Energy och hade på sig tajta syntetbyxor och Canadian Goose jackan gjorde intåg. Den hade dock aldrig jag. Åkte till Spanien och träffade Mats.
Jag sökte in till Burgården för att jag var trött på gamla skolor i tegel och sten och kom in på Samhällsprogrammet. Började läsa under hösten och hamnade i en väldigt dynamisk klass...Många kulturkrockar kan man väl säga.
Måste lägga till en modefluga som alla följde: ormskinnsbälte

2001: Gick äntligen ut första ring och var inte yngst längre. Termin 2 åkte jag till Paris och läste (skulle egentligen ha varit ett helt år men jag längtade hem och trivdes inte så bra...) på svenska skolan i Paris. Jag fick bo ensam hemma i janove och Jaques lägenhet. Mycket nytt och fick bli vuxen fort! Jag kunde nästan ingen franska och gick på gymnasiet i en liten lägenhet i Neuilly. 18 personer totalt. Det var som Big Brother... Så mycket intriger! Jag åkte hem istället.

2002: Kom tillbaka till Burgården igen efter Paris plugget och flyttade hemifrån direkt tillsammans med dåvarande pojkvän (det höll i 6 månader ungefär innan vi flyttade isär...). Som enda person med egen lägenhet på gymnasiet hölls det en HEL del fester hos mig under det här året! Jag fick också ett speciellt schema eftersom jag avbröt mitt år i Paris och fick därför massor av håltimmar och fick läsa många ämnen med 3:orna. Bland annat hade jag svenska B med en klass där jag inte kände en käft mellan 16-18 på onsdageftermiddagarna efter 3 timmars håltimme. Jag somnade varje gång.
Jeans var det hetaste man kunde ha på sig, speciellt Fornarina eller Dieseljeans.

2003: Tar studenten efter tre års slit med plugg och en massa jobb för att kunna betala hyran samtidigt osv...Vill inte börja plugga direkt utan vill ha lite pengar ÖVER för en gångs skull så jag börjar jobba på Johannebergsskolan som Elevassistent. Jag får, under ett svagt ögonblick för mig att jag vill jobba som barnpsykolog (!)Träffar Mathias i slutet av året.

2004: Jobbar fortfarande på Johannebergsskolan men har kommit på att jag absolut INTE vill jobba med barn så jag söker in till Handelshögskolans Civiliekonomprogram. Studentlivet börjar! Jag joinar spexet direkt :-) Klickar med alla Marior (wasserfaller, Barlow och Moa), Ylva, Sofia, Kristin, Anna, Ann m fl

2005: Plugga/jobba/träna/sova/plugga/dricka öl/träna/sova/plugga/festa/inte sova/plugga/träna...

2006: Pluggar så mycket jag hinner vid sidan av Gadden projektjobb, Spexrepetitioner och klasser på Sportlife. Gaddengänget är helt grymt! Vi gör det bästa Gadden någonsin och förmodligen den sämsta Gadden-film insatsen någonsin, haha! Vilka skådespelarinsatser liksom...Min replik: - Vänta! jag har henne här (på telefonen)..Vart är du någonstans? - B-huset?!"

2007: Avslutar mina studier på Handels och börjar jobba på "riktigt" på Handelsbanken. Äntligen pengar...Shopping till tusen!

2008: Jobbar för fullt och reser till Italien, Nice och Turkiet. Söker tjänsten i Paris och får den...Flyttar ned i början av december.

2009: Paris för hela slanten! Förhållandet slut, Erica lever singelliv för första gången sedan 2003 reser ett antal resor mellan Paris och Göteborg/sthlm/Nice, har träffat så många underbara personer och fått uppleva så mycket! Ett helt fantastiskt år av mitt liv!

SHIT vad mycket man hinner med på 10 år...Och tiden går så fort...usch!!



Kommentarer
Postat av: mamma

Tiden går fort,men du har hunnit med mycket!Vilken bra sammanställning av 00-talet!Kram

2010-01-10 @ 11:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0