Göteborg

Idag åker jag från Paris till Göteborg och insåg just att det antagligen är sista gången jag åker den sträckan...I fortsättningen blir det Paris-Stockholm.
Det har ju också sina fördelar; flyger man till Stockholm så får man mat på flyget då resan tar mer än 2 ½ timme. Till Göteborg får man en smörgås med tjockt lager fryst smör. Det är billigare att åka till Stockholm också plus att Arlanda är liiite roligare än Landvetter (ett minus är dock avsaknaden av ett Espressohouse...)

Tja, det var väl allt.

Det är ju faktiskt inte så himla roligt att flyga trots allt. Jag hamnar alltid bredvid någon med barn som skriker och klättrar runt överallt. Det borde vara tillåtet att söva sina barn under flygresor. varför inte liksom? Det är bäst för alla parter.
En annan goding är när man hamnar bredvid någon som sover och sakta glider över på ens axel. Och dreglar.
Eller personen som lyssnar på Ipoden och sjunger med omedvetet (jag fattar inte hur man kan göra det? Känner man inte att man sjunger?)

Spännande att se vem jag hamnar bredvid idag. Jag tror jag ska ta ett glas vin till smör-mackan hursomhelst.




Kommentarer
Postat av: elina

tycker barnen ska åka med bagaget. tryck in dom där bara! gärna också en tv och lite godis, så dom har något att sysselsätta sig med, dom små liven.



espressohouse finns inte i uppsala heller :( bara äckel-waynes. jag som cravear en vanilla-latte! men arlanda har ju starbucks iaf..

2010-02-10 @ 12:05:23
URL: http://elinafrida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0