Paintball

Inte min grej. Inte min grej alls. Jag fick ont och jag blev skjuten hela tiden. Paintball är ett sjukt spel när man tänker efter. Springa runt och leka krig och skjuta varandra...Kul "lek"?

Vi var ett gäng ifrån Handelsbanken och Exportrådet som åkte ut en bra bit utanför stan för att göra detta, vilket innebar 40 minuter med tåg och sedan skulle det, enligt paintballställets hemsida, vara 5 minuters gångväg till banan. Hmmm...ja, 5 minuter om man heter Usain Bolt men för oss andra dödliga så tog det mer än 30 minuter.
När vi väl var framme så fanns det inga toaletter, omklädningsrum eller vatten så det var bara att ge sig ut i skogen och göra vad man behövde göra. Redan här så lackade jag ur...
Vi fick ha på oss en så kallad overall (som var så tunn att den var genomskinlig!), en hjälm, handskar och för damerna: ett brösthärnesk (när jag och Anna slog upp det här ordet i lexikonet så höll vi på att dö! Vem har någonsin använt det ordet?!). Som tur var så hade jag en tjock tröja och långbyxor under vilket jag var grymt tacksam för när vi väl började spela...en del av de andra som hade shorts och t-shirt under overallen fick till och med blodiga sår! Jag fick, trots den tjocka tröjan, ett stort rött märke på armen... : (

Det bästa var när Handelsbanken (jag, Anna, Mattias och Jesper) bestämde oss för att springa direkt till en bil (som var banans mission) så fort ledaren skrek att vi skulle börja. Det var precis vad vi gjorde och vårt lag vann efter 4 sekunder vilket gjorde alla, konstigt nog, väldigt sura och arga. Till och med de andra i vårt lag! "Vi hann ju inte ens skjuta!", "vad fan, det där tog ju bara några sekunder!" var några av kommentarerna. Vad går spelet ut på undrar jag?

När i skulle hem så missade vi tåget så vi lade oss ned på perrongen och solade. Det var nog den bästa stunden faktiskt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det går ut på att leka krig och skjuta varann!Väldigt primitivt! Jag tycker det verkar vara ett ytterst fånigt spel!Ses på torsdag!kram

2009-09-08 @ 07:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0