La Parisienne

Började dagen med att springa La Parisienne tillsammans med (en del av) mina kvinnliga kollegor : )
La Parisienne är typ som Tjejmilen eller något liknande där bara kvinnor får springa och där en del av startavgiften på 30 EUR går till bröstcancerforskning. Loppet var 6 km och mitt mål var att springa under 30 minuter om det inte var allt för mycket folk så att det skulle vara svårt att springa...Över 17 000 tjejer sprang loppet men det var inte för trångt förrän på slutet då banan smalnade av en hel del och man fick armbåga sig lite.
Det var en härlig stämning med fint väder och olika band som spelade musik utmed hela banan! Vi startade precis framför Eiffeltornet och sedan sprang vi i en snirklig väg, fram och tillbaka, innan vi gick i mål en bit bort. Jag gick ut väldigt hårt och sprang de första 2 kilometrarna på strax under 8 minuter, vilket skulle betyda att jag skulle springa hela loppet på under 24 minuter om jag höll den farten...Jag försökte men lyckades inte riktigt med det för sista kilometern blev riktigt jobbig! kanske också för att jag då hade kommit ikapp första startgruppen och fick springa zickzack, men jag lyckades iallafall springa på 28 minuter vilket jag var supernöjd med!

Efter loppet mötte jag upp ett par av mina manliga kollegor och kompisar som var där och supportade oss. Jag och James tog en joggingtur (Mattias cyklade...) tillbaka då han och Mattias skulle till gymmet som ligger väldigt nära mig. Det var skönt att få "springa av" sig lite efter loppet, kanske 3,5 km, helt perfekt.

Sedan mötte jag upp mamma och Sussi i Marais där vi åt lunch och promenerade runt och shoppade lite innan vi tog metron hem igen.

Nu sitter jag här och skriver medan de två lagar mat, jättemysigt! Mamma gör sin famous vegetariska lasagne :)

Vi fick precis strömavbrott här en liten stund för att alla elektriska saker var på samtidigt (tvättmaskin, spis, ugn, diksmaskin, datorn och alla lampor) Det blev lite smått panik innan jag kom på att man måste trycka in den där svarta proppknappen i skåpet...Erica saves the day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0