Japaner - gotta love 'em

Imorse när jag var ute och gick morgonpromenad så möttes jag av tre stressade japaner vid place de la Concorde. De sprang fram till mig med en karta i högsta hugg och började försöka prata franska, vilket inte gick så bra eftersom de varken inte kan säga "r" eller speciellt många franska ord heller...Följande konversation följer:

Erica: "English?"

Japaner: "Oh YES, pliiis!"

Erica: "What can I help you with?"

Japaner: "Wiii looking fooo 'lu Livoliii' " (Det är nu det börjar bli lite komiskt att de inte kan säga "r" när de vill hitta rue Rivoli...)

Erica: "Sorry, what did you say?"

Japaner: "LU LIVOLIII!" (Här får jag en flashback ifrån radioprogrammet Hassan när de ringer till en kinesisk resaturang och vill beställa ett bord under namnet KNURRA, haha! Det är humor...)

Erica: "Aha, ok, rue Rivoli! It begins right over there and continues for almost 1 km, it's the longest street in Paris...Where are you going?"

Japaner: "Palää Lojal" (Palais Royal)

Erica: "Then you just need to follow the street for about 500 meters and you can't miss it."

Japaner: "Thank jooo, thank jooo!! Pliiis, pliiis, PHOTO?" (Det är så roligt att de alltid vill ta foton!)

Erica: "Ok, no problem" (Jag bjuder på den)

Sedan följde diverse poser framför kameran med två av japanerna innan de sprang iväg mot Palais Royal. Haha, de är för roliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0