IKEA

Daytrip to IKEA! Ja, det var faktiskt en liten mini-resa som man fick göra för att överhuvudtaget komma dit...Först fick vi ta metron till Gare de Nord och ta RER B tåget. Sedan fick man ta en liten transferbuss som körde en ut till butiken...Vilken logistik alltså, men det gick bra : )
När vi kom dit så var jag ganska hungrig för jag hade ätit frukost tidigt och varit ute och sprungit så vi gick till cafét för att ta en macka. Kön var helt overkligt lång. Jag blev lite orolig för att jag skulle förvandlas till en varulv inne i butiken men vi bestämde oss för att luncha efteråt istället. Anna hade tre tuggummin som jag fick istället...(som jag, vid köksavdelningen, svalde för att jag var så hungrig..)
Vi travade runt i butiken, plockade på oss för mycket saker (som vanligt). Detta var vad som hamnade i min korg:

Kruka
Blomma
2 murgrönor till balkonglådorna
2 tekoppar
2 plastskålar
diskborstar
kudde
örngott
blåbärssylt

Sedan åt vi en "delikat" lunch i restaurangen, tyckte att det var lite roligt att använda brickvagnen eftersom den såg lite pensionärsaktig ut och därmed matchade Annas dramaten som hon hade med sig, åt lax, drack kaffe, köpte en mjukglass och sedan var det dags att åka tillbaka igen.

När vi kom tillbaka till Paris så dumpade vi av alla grejer hos Anna och stack till rue de Bretagne och marche des enfants rouges och handlade färsk makrillfilé, spenat, potatis och grönsaker som vi lagade till middag. Hela tanken var att vi skulle gå i lite extra för Sverige temat som vi hade haft under dagen och äta lingonsylt till. Anna hade nämligen sagt på IKEA att vi inte behövde köpa en burk lingonsylt för hon hade redan en i kylskåpet. Den var möglig. Men makrillen var god ändå, utan lingonsylt :)

Vi gick en promenad utmed Seine på eftermiddagen och stötte på ett massage-gäng vid Ile Saint Louis som masserade gratis i 10 minuter. Det var vi ju tvungna att testa! Jag fick en jättebra massage i 15 minuter så han fick 5 eur i dricks.

På kvällen lånade vi en film av Mattias och hade filmkväll uppe i Annas loftsäng. Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0