Bortgjord

Jag har gjort bort mig igen. Som vanligt. Jag FATTAR inte att det alltid händer mig såna här saker? Jämt, jämt, jämt...speciellt här i Paris! Well, här ska ni få höra vad som hände idag:

Jag, mamma och Sussi tog en promenad ned till Pont Neuf för att de skulle ta den där båtturen på Seine. Jag har redan åkt den två gånger så jag tänkte att jag kunde passa på att gå till Darty och reklamera en vattenkokare som mamma hade köpt dagen innan som, vi märkte när vi öppnade kartongen, saknade själva bottendelen med sladden...De hade köpt den på Darty i Belleville, där jag bodde förut, men numera aldrig passerar. Jag gick till Darty på rue Rivoli med vattenkokaren i högsta hugg och marcherade med bestämda steg fram till reklamationsdisken. Där berättade jag för personalen att bottendelen saknas och att jag ville ha en ny.

"Nej det går inte. Du måste gå till Darty i Belleville." var personalens svar.
"Va? varför det? Jag har ju kvittot här med en garanti som gäller om den inte fungerar" sa jag.
"Nej, det spelar ingen roll. Varje butik har sitt eget lager. Du måste gå dit och be dem hitta den delen som saknas"meddelade personalen och var redo att vända på klacken.
"Vänta lite! Ska jag behöva gå ända dit för att få en ny när jag har ett kvitto och garanti som skall gälla om den inte fungerar?!" halvskriker jag så högt att butikschefen dök upp bakom min rygg.
"Ja, det är ju inte så att den inte fungerar för att den är trasig, utan för att en sak saknas. Hade den varit trasig så hade du kunnat få en ny." säger personalen och butikschefen nickar.
"Men gud! Bottendelen saknas och vad händer då? DEN FUNGERAR INTE! Jag skiter i hur ni löser det här, det är jag som är kund och jag har handlat på Darty, sedan struntar jag fullständigt i vilken butik det var! Ni får skicka denna till Belleville eller något, det är ERT PROBLEM!" skriker jag och ställer till en stor scen med mina yviga armar och gestikulerande händer för att förtydliga vad jag säger (allt detta var på franska också....)
"Jag testar och ringer Belleville och ser om de kan tänka sig att skicka ned din del hit" säger personalen.
"Vad hade hänt om jag hade köpt denna i en liten håla på landet på väg in till Paris? Skulle jag behöva åka dit då?" frågade jag butikschefen under tiden.
"Ja." säger han helt kort och ser ut som en trumpen 3-åring.
"Men hör du inte hur absurt det är?!" frågar jag honom samtidigt som jag har personalen prata med butiken i Belleville samtidigt som han öppnar kartongen med vattenkokaren...

Han tar upp vattenkokaren och öppnar LOCKET. Och vad ligger inte INUTI vattenkokaren?! Jo där ligger ju skiten som jag precis har skällt ut dem för under en kvart...

Okej Erica. Du kan dö nu. Lägg dig ned. DÖ.



Här är lite bilder ifrån dagen och gårdagen:



Mamsen!



De är ju så roliga de här två, haha! Här är deras "fynd" i Belleville



Fredagkväll i Montmartre



Har vi samma gener eller? Denna posen var inte inövad utan vi bara ställde oss såhär, haha!




Vid Seine och i St Germain


Kommentarer
Postat av: elajna

alltså fyfaaan vad jag saknar paris!!! såg på inglorious basterds idag och när de var i frankrike och började prata franska så ville jag bara tillbaks.. ska se om jag kanske kan hitta en billig biljett i höst och hälsa på :) saknar paris och dig!

2009-09-12 @ 23:10:23
Postat av: Tarec

jag hade dött..men en sak är säker..du borde ha BILD på vattenkokaren oxå :O)

ha det bäst

2009-09-13 @ 03:19:00
URL: http://libanesbella.blogg.se/
Postat av: tina

tyvärr måste du nog flytta hem ica! ;)

2009-09-13 @ 10:49:36
Postat av: Hanna

haha, vad roligt! jag hade velat se den scenen :)

2009-09-16 @ 16:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0