Annas B-day

I fredags så fyllde ju lilla Anna år vilket firades på restaurang Chateaubriand som ligger i 11e ganska nära canal st Martin. Där har de en avsmakningsmeny för 45 eur med fem rätter som oftast är väldigt innovativa för att vara det franska köket :) Det var gott, men Lisa och Anna som hade varit där förut sa att det var bättre förra gången.
En sak som var dålig var att de inte tog ticket resto (rikskuponger) som jag numera sparar till sådana här tillfällen eftersom jag oftast tar med mig lunchlåda till jobbet nuförtiden. Men men! Jag upptäckte däremot att man kan använda dem i vissa mataffärer som Shopi och ED, så jag kommer nog allt få användning för dem!

Min present till Anna blev ett hemmagjort kort med en av "mina tjejer" på (ni som har sett mig rita dem vet vad jag menar...) och inuti så stod det: " Min present till dig är en brunch på Rose Bakery på söndag (eller en annan söndag..)". Hon har pratat om att äta brunch där många gånger men det har aldrig blivit av att vi har gått dit så nu fick hon det i present istället! Hon kunde dock inte denna söndagen men vi tar det nog nästa helg...

Efter middagen så gick vi hem till Frederik som hade en liten apèro hemma hos sig med massor av kompisar. Mycket trevligt! Det blev dock inte så sent för mig utan jag var hemma till två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0