Utelåst...

En spännande twist i tillvaron är att min porttelefon har gått sönder. Detta upptäcktes i lördags efter min morgonpromenad när jag kommer fram till porten och ser att hela apparaten hänger ut ifrån väggen i en liten skör sladd...Saken är den att jag nämligen inte har någon nyckel till porten och det finns inte heller några knappar att trycka på för att det skall ringa på hos grannen (som förövrigt inte är många eftersom det bara är en massa företag i mitt hus plus en advokat, doktor och en dektektiv...)
SOm tur var så fanns ju Malin och Pernilla i lägenheten så jag stoppade en förbipasserande och lånade hans mobiltelefon. Sedan insåg jag att jag bara kunden mitt EGET mobilnummer i huvudet så jag provade att ringa det. Första samtalet. Klick. Någon trycker bort mig. Andra samtalet. Ingen svarar. Ok, jag ringer till den franska mobilen så de kanske inte vågar svara, tänkte jag och frågade om jag fick ringa en svensk mobil, vilket jag fick. Då gick det bättre! Malin svarade och sprang ned och öppnade!
Efter lite diskussion så kom vi fram till att åka till chokladmässan ändå och försöka proppa in papper i dörren för att komma in när vi kom tillbaka. Jag ringde också på hos doktorn som kom och öppnade yrvaken i morgonrock...(inte helt nöjd med att deras invandrargranne ringer på kl 9 på en lördagmorgon...) han hade inte heller någon nyckel så jag fick hans telefonnummer ifall vi skulle bli utelåsta...

Detta problem har kvarstått ända sedan i lördags, så det är fortfarande lika spännande varje gång jag ska hem :)

Min hyresvärd säger att det skall fixas när som helst, men det verkar inte hända så mcyket på den fronten...Som vanligt i Frankrike.




Kommentarer
Postat av: mamma

Gud va jobbigt!Puss

2009-10-21 @ 07:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0