Paris runt!

Starring: Erica and Anna

My god! Den här promenaden var nog en av de längsta promenader jag någonsin har gått! I 7 timmar har vi trampat Paris gator och vi var väldigt envisa med att fixa att gå igenom ALLA arrondissement innan dagen var slut!



Självklart har detta också dokumenterats...

Här nedan följer bevismaterialet i kronologisk ordning:




1er arr: Jag mötte Anna på rue Rivoli och sedan började promenaden! Här vid fontänen vid Les Halles.


2e arr: rue Montorgeuil. Här finns massor av trevliga restauranger och barer!


3e arr: rue des Archives i Marais. Gaybarernas Mecka.


4e arr: bron över till Ile saint Louis


5e arr: Panthéon i bakgrunden!


6e arr: Boulevard Saint Germain där det fina folket hänger...


7e arr: Framför musée d'Orsay (Här börjar vi bli lite hungriga...en brunch i Montemartre väntar...)


8e arr: Vid Place de la Concorde med Palais Royal i bakgrunden.



9e arr: Framför Opéra Garnier. (Här tycker vi det är lite roligt för att vi stirrade ut en kille som vi tyckte stod i vägen för fotot! Han flyttade sig illa kvickt...)


18e arr: Efter en brunch på rue des Abesses så vandrade vi vidare! Här ser vi Sacre Coeur i bakgrunden :-)


10e arr: Mina gamla hoods! Canal st Martin!


19e arr: Parc Buttes Chaumont med en pingla på bänken!


20e arr: Jag smyger runt bland gravarna på kyrkogården Père-Lachaise.


11e arr: La Bastille!


12e arr: Gare de Lyon (jag vet inte vad jag sysslar med här? En gubbe höjde iallafall sin krycka mot mig och låtsade skjuta flera gånger...weirdo)


13e arr: Gare d'Austerlitz (Här börjar vi få lite blodsockerfall och letar förgäves efter en affär för att köpa Coca Cola och något att äta...det tog oss 20 långa, tysta minuter innan en Franprix tornade upp sig som en hägring! Jag har nog aldrig varit så lycklig..)


14e arr: Montparnasse! (Erica with "the crazy eyes"! Bjuder på den...)


15e arr: Ok. Vi var inte så långt in i 15e, men vi var där iallafall!


16e arr: Trocadero framför Eiffeltornet. Vi missade verkligen preciiiis när tornet slutade glittra...(ett ljusspel som spelas lite då och då)


17e arr: Äntligen i mål!! Här är vi bra trötta i benen kan jag säga...


Nu har vi gjort det och jag kan säga att det kommer att dröja länge innan jag gör det igen...My legs are killing me right now...

Kommentarer
Postat av: Malin

Ni är ju fööör sköna! Hur många steg har ni inte fått ihop idag? typ en veckas förbrukning av dom eller ;))

2009-10-25 @ 22:48:47
Postat av: Erica

typ 46 000 steg...helt sjukt!

2009-10-26 @ 08:16:03
URL: http://ericaiparis.blogg.se/
Postat av: mamma

Har du och Anna en lustig gångart idag eller..?Kram

2009-10-26 @ 09:26:58
Postat av: sussi viskafors

Det vill jag kalla för låååångpromenad.

2009-10-26 @ 16:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0