Halloween nalkas...

På lördag är det Halloweenfest hos Nico som gäller! Jag har efter tumultartad upplevelse inhandlat diverse maskeradartiklar som skall göra mig till en svart katt :-)
Saken är den att det inte finns särskilt många maskeradbutiker här i närheten, förutom en som ligger bara 100 meter härifrån. Det låter ju jättebra, men det är bara det alla andra Paris-människor här i närheten också tycker det är bra så butiken (på max 10 kvm och en smal spiraltrappa ned till ytterligare 10 kvm) var helt överfull av människor! Folk stod som packade sillar och vid ett tillfälle trycktes jag ihop så pass mycket att jag till och med lyftes ifrån golvet! Jag fick syn på ett kit med kattöron och en svans (som i och för sig var gjort för en 8-åring...) som jag lyckades riva ned ifrån en krok och vifta med så att tjejen i kassan skulle se mig (kösystemet besod av en folkhord). "5 EUR!" ropade hon och på något oförståeligt sätt lyckades jag få upp en 5 EUR sedel ur min väska som jag skrynklade ihop och kastade till henne. Hon fångade imponerande nog med en hand. Måste ha varit ett bra kast!
Efter det tog det ca 15 minuter att komma ut, men jag lyckades med det konststycket också! Ingenting för klaustrofobiker...


Kommentarer
Postat av: elajna

katt? du klår inte min utklädnad!

2009-10-29 @ 00:52:47
URL: http://lullabyofcarbonmonoxide.blogspot.com
Postat av: mamma

Kommer du ihåg leoparddräkten som jag sydde med öron och svans?jag har kvar den!Du blir en jättesöt katt!Kram

2009-10-29 @ 09:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0