Free? Not so much...

När jag flyttade hit till denna lägenheten så var jag tvungen att säga upp mitt gamla internetavtal i den andra lägenheten eftersom min nuvarande hyresvärd redan hade ett abonnemang. Jag tänkte "Vad händer med alla grejer som jag fick av Free?" Man fick alltså: ett modem, en tv-box, två stycken klumpar med sladdar som gör något med elen och hur modemet och boxen kommunicerar, en tv-kontroll och 15000 sladdar...Detta vägde sammanlagt 5 kg.
Igår fick jag ett brev där de bad mig att skicka tillbaka allt detta med rekommenderat paket där man får en bekräftelse på att mottagaren har tagit emot godset. Efter en snabb koll på La Postes hemsida så såg jag att det skulle kosta mig 65 EUR att skicka det där! Sura pengar...Jag övervägde ett tag att bara strunta i det och hoppas på att de inte hittar mig innan maj 2010, men sedan bestämde jag mig att gå iallafall. På posten så fanns dock en dam som HELT klart tyckte att jag skulle skicka paketet med Cronopost och följa paketet på nätet istället. På nätet? FÖR EN GÅNGS SKULL så är Frankrike lite med i sin tid! (Jag menar, här betalar man fortfarande med checkar och går till banken med räkningarna...)
Alla fransmän som jag frågade insisterade på att jag borde ta rekommenderat för "det måste man ju göra". Varför måste man det? Alla verkar anta att posten inte fungerar? Ja,ja nu blev det 12 EUR istället. Mycket bättre.


Ps. jag gick till jobbet utan strumpbyxor idag för här är det 23 grader! Det ni :-) Ds

Kommentarer
Postat av: tina

i östersund är det snö, ja det e sant, kom ca 5 cm igår...hjälp...hoppas det försvinner illa kvickt!!

2009-10-07 @ 10:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0