Fashion week

Nu har fashion week i Paris börjat vilket innebär stora tält och catwalks i hela Tulerierna! Jag brukar gå förbi där när jag går min morgonpromenix och i morse träffade jag på en vilsen modell på rue Rivoli. Hon kom vinglandes på sina PINNsmala ben (jag skojar inte när jag säger att hennes lår var som mina underarmar!) med en grapefrukt i handen (antagligen dagens föda...) och undrade om jag visste vart hotel Crillon låg. Jag pekade och förklarade och sedan ranglade hon vidare.
Det slog mig i somras också, när jag såg Caroline Winberg i Stockholm, att modellerna är så sjukt mycket smalare i verkligheten än vad de ser ut på bild! Caroline ser ju såklart väldigt smal ut på bild också men hon såg verkligen ÄNNU smalare ut i verkligheten! Säkert 10 kg mindre än denna bilden...Jobbigt liv liksom. (Grapefruit is not even that good...)




Kommentarer
Postat av: mamma

usch nej! det kan inte vara hälsosamt! tänk om dom skulle få en rejäl influensa! pangdead direkt! kram

2009-10-02 @ 10:12:35
Postat av: elajna

tycker inte hon är speciellt smal på bilden? sen är dom ju långa, då ser man alltid smalare ut..

sen tror jag de har någon regel på de stora catwalksen nu att de inte får ha ett bmi under 18, det är bra!

2009-10-02 @ 12:56:45
Postat av: susannne "sussi"viskafors

Nej enbart leva på grapefruit och dyl låter ej som något för hälsan, lagom är bäst. Det skall vara gott och njutningsfyllt att leva. Ät och njut!!!

Bra att du tänker ekonomiskt!! Matlåda är aldrig fel...

Sjuksöterska Susannne

2009-10-02 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0