10km Paris Centre

Idag har jag sprungit mitt andra lopp här i Paris, denna gången 10 km i le 1er Arrondissement. Mitt mål var att springa under 50 minuter och vinna över Alain (Carolines man som jag sprang med tillsammans med några andra av deras vänner). Jag nådde båda mina mål och är jättenöjd! : )
Jag sprang i mål på 47 minuter men den slutgiltiga tiden har inte kommit ännu (jag sprang inte över startlinjen när startskottet gick utan kanske en minut senare eftersom det var så mycket folk framför..)
Det var ett väldigt roligt lopp att springa eftersom det var mitt inne i stan och många stod och hejade på vid sidan av! Det var i och för sig inte lika bra stämning som på la Parisienne när det var en massa band som spelade och så men det super ändå : )
Efteråt så åkte vi till Alains kompis Phillippe för en apéro med hela gänget som sprang+ några till. Mycket trevligt! Sånt borde man göra lite oftare i Sverige! Slänga ihop lite kompisar och bara köra en liten minitillställning med lite vin och ta med sig lite småplock hemma hos någon. Jättetrevligt och spontant! I like!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ses på fredag!!!

2009-10-04 @ 22:44:02
Postat av: mamma

Det låter mysigt! det spontana alltså.Att springa en mil på asfalt är inte mysigt för mig!Kram

2009-10-05 @ 08:42:59
Postat av: Johanna Fernström

Hej Erica, hittade äntligen hit :) Sprang du 10 km på 47 min? Det är ju sjukt bra! Impad! Kommer du hem snart? kramar i mängder

2009-10-05 @ 17:35:13
Postat av: Anonym

Bra tjejjen visste väl att det bor en sprinter i dig.

Susanne viskafors

2009-10-05 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0