Le Grand Colbert

Igår hade vi värsta eating-festen med kontoret på brasserie Le Grand Colbert på rue Vivienne. Gud, vad jag åt!
Vi gick ut hårt på den franska linjen och började med sniglar! Jag och Catharina delade sedan på världens största Chateaubriand med stekt potatis och senap till...Mattias och Anna tog en stor skaldjurstallrik som jag inte var så imponerad av...(Är man från västkusten så är man...).
Jag testade dock ett ostron, som jag aldrig har provat förut, och det smakade som att få en kallsup i havsvatten. Typ.
Efterrätt blev moelleux au chocolat, of course!

Kvällen var supertrevlig och vi diskuterade allt möjligt men vi gled väldigt mycket in på barnuppfostran (Sverige vs Frankrike) och kulturskillnader i allmänhet. Vi kom också på en fantastiskt bra idé som jag inte kan skriva om ännu utifall någon av mina andra kollegor skulle läsa detta...Jag kommer att skriva om det senare...

Det var väl bra med en sådan här liten cliffhanger på slutet...Nu kan ni väl inte vänta tills ni får veta vad det är? ;-)




Kommentarer
Postat av: elajna

mm.. moelleux au chocolat.. jävlig tur att jag inte kan göra såna själv, då hade jag vart en boll.

2009-11-27 @ 20:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0