Pique-nique

Pic-nic i parc buttes des Chaumont är min nya favoritsysselsättning! Jag och Ellen möttes upp efter jobbet och gick och handlade lite mat för att sedan stosa upp till ett perfekt ställe i parken med kvällssol och vacker utsikt! Lite senare mötte Sofia, Antonia och Anna upp oss och ännu lite senare några kompisar som Ellen har pluggat med i Amsterdam. Det var hur trevligt som helst så vi stannade kvar till strax efter tio på kvällen. Jag var helt hundra på att parken stängde elva men den stängde visst tio så det var när att vi inte kom ut! En vakt var snäll och öppnade för oss till slut...Det är förstås inte så att de låser in en utan det finns en utgång som är öppen men den var så långt bort...

Ellen sov över hemma hos mig då hon skulle åka hem till Sverige idag med ett tidigt flyg. Jag bor ju väldigt nära Gare du Nord vilket är väldigt smidigt om man ska ta RER:en till flygplatsen. Åker man väldigt tidigt på morgon så är det också enda alternativet om man inte vill ta en taxi.



Idag så har jag varit och tränat och sedan varit på jakt efter proteinpulver. I en så stor stad som Paris så kan man tro att det inte skulle vara så svårt, men jag har bara hittat en enda affär som säljer det! Som tur var så var det öppet idag trots att det är en röd dag...

Nu skall jag ställa mig och stryka, roligt värre ;) Sedan ska jag titta på min nya favoritserie: Gossip girl! Jag dissade den serien helt när den kom, men nu har jag upptäckt att den faktiskt är väldigt underhållande : )

Så i sann Gossip Girl anda: XOXO (haha)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej Erica. Kul att höra hur det går i Paris, verkar vara helt kanon. Hur går det på jobbet? som du tänkt dig?? När kommer du till Sverige igen..var det 1 år du skulla vara borta?



Är själv i Budapest nuförtiden skriver C-uppsatsen här..och kan på tisdag kalla mig Kemiingenjör..woho!



Hoppas vi ses i sommar..kommer till Göteborg i augusti någon gång.

Kram på dig

2009-05-21 @ 20:44:38
Postat av: elina

Gossip girl är faaaaaaaaaab! Bästa serien efter OC, älskar serier om rika bortskämda ungar. Hoppas nice var nice, höhöh..

2009-05-29 @ 00:23:43
URL: http://nothinglikethemovies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0