Picnic i Monceau

En långhelg framför mig och vad passar inte bättre än en stor picnic i park Monceau? :) Jag och Anna var dock hurtiga nog att gå och träna på förmiddagen och sedan gick vi en sväng i Marais runt rue de Bretagne där de hade årets stora marknad. Allt ifrån smycken till möbler fanns till salu, men vi köpte ingenting...Vi stack istället iväg till parc Monceau för att möta resten upp Lisa, Sofia, Jonas, Fredrik, hans bror + flickvän+3 vänner ifrån Monaco, Mattias, Harald, Micke och Carl-Philip sedan kom också Annika, Yasman och Jesper.
Vädret var helt perfekt! inte för varmt, lite sval bris, inte ett moln på himlen och riktig försommarkänsla! Vi kunde konstatera att så här perfekt kommer det vara ett par veckor till innan det blir riktigt, riktigt varmt vilket jag kan tänka mig kan bli helt olidligt här i Paris...?
Vi picnic:ade i parken i kanske fyra timmar innan vi packade ihop och gick hem till Lisa för att dricka lite mer vin. Sedan var det dags för Ericas första clubnight i Paris! Jag har hittills bara varit ute på olika barer men inte något större dansställe...Vi gick till Bagatelle som ligger i Bois de Bologne. Det var ett helt okej ställe, bra för att dansgolvet och barerna var utomhus, bra musik också men som vanligt är jag superbakis idag efter att ha blandat både vin, champagne och sprit under kvällen samt glömt dricka en massa vatten innan jag somnade...Not a good combo.








På eftermiddagen idag så mådde jag betydligt bättre så jag tog min bok och la mig i parc buttes des chaumont för att läsa en stund. sedan har jag också hunnit med att städa och gå ut och jogga en mil! Nöjd.

Vad ska jag hitta på imorgon nu då? Jag är faktiskt ledig imorgon på grund av annandag pingst! Right now -no plans at all. Gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0