Pernilla est partie




Hon kom fram i fredags till ett soligt och varmt Paris :) Vi åt kanin på ett ställe vid rue Montorgeuil, väldigt gott men lite svårskuret...kaniner är sega djur...
Efter middagen mötte vi upp bland annat Mattias och hans bror som var på besök samt James, Nico och några till, på La Perle i Marais. Där blev det ett antal glas vin innan vi promenerade hemåt...



På lördagen spenderade vi nio (!) timmar i, och runt, Marais. Helt galet! Vi strosade runt på varenda gata, shoppade lite grann och åt falafel på rue des Rosiers. Jag shoppade en klänning på COS och Pernilla köpte en tröja/halsduk/filt i en liten boutique...Efter en stund började det regna så vi tog oss en kaffe på rue des Archives innan vi gav oss iväg på jakt efter ost och bröd till kvällens middag!



Vi hade under fredagskvällen pratat om att eventuellt picnic:a vid kanalen med några andra som var med på Pärlan, men eftersom det regnade så trodde vi inte att det skulle bli så lyckat. Sedan sprack det faktiskt upp och blev riktigt fint, men då hade vi redan börjat laga mat hemma...Så vi gick ut och tog ett glas vin vid kanalen istället : )



Söndagen spenderade vi i Montemartre! Vädret var toppen, varmt och soligt :) Vi gick hemifrån redan vid tio för att hinna med en liten tur innan vi skulle hem till min kollega Jesper och hans fru på en liten brunch kl tolv.



Jesper och Yassman bor sååå fint! De bor på högsta våningen i en typisk fransk lägenhet där man ser ut över takåsarna...Jag blev avundsjuk direkt och frågade om inte jag kunde få bo hos dem....Det fick jag, men jag tror inte att det hade varit så populärt haha ; )




Efter en supergod brunch med kollegor till både jesper och Yassman (som jobbar på Exportrådet) så promenerade vi vidare ner till Palais Royale och till Tullerierna, sedan till Hotel des Invalides. Där hade pernillas fötter fått nog, så vi tog metron hem.




Efter en liten promenix i parc Buttes Chaumont så tog vi det lugnt och pernilla laddade för sin shopping-måndag! Jag laddade för jobb...
På måndagkväll så var vi faktiskt och tränade på club med. En Bodysculpt som var katastrofdålig! Vi bara skrattade till slut! Efteråt körde vi dock en step som var riktigt bra! Pernilla blev kär i den lille fransmannen som körde klassen, tills efteråt när hon märkte att han var ännu mindre på nära håll : )

Nästa gång kommer både Pernilla och Malin tillsammans, det ska bli roligt!

Vi ses på fredag Pernilla, och grattis i förskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0