Nice

Japp, då var resa och hotell bokat och klart : ) 24-25 maj så åker jag ned till Nice och hälsar på mina kollegor på kontoret där samt håller lite utbildningar. Det blir förstås på måndagen, så jag passar på att åka en dag tidigare för att få en dag på stranden :) Flyget går redan 7 på morgonen på söndagen så jag är nere tidigt och har då HELA söndagen på mig att sola, bada, shoppa och strosa runt i Nice. Det ska bli fantastiskt skönt! Förhoppningsvis så är det fint väder också (hoppas,hoppas,hoppas!)...Jag ska bo på ett hotell som ligger nere vid hamnen vid gamla stan. Det var inte lätt att hitta rum heller kan jag säga! Precis den helgen så är det Grand prix i Monaco och därmed tusentals turister...Men jag hittade ett rum på det här hotellet som för övrigt också är 4-stjärnigt :) 80 EUR och frukost ingår! Det tyckte jag var riktigt billigt!

Jag var i Nice förra våren och hälsade på Sofia när hon var där och pluggade. Hon bodde i gamla stan, så himla mysigt! Jag måste köra en respris på vår lunch som vi körde på typ varje dag: Pain Bagna! Det är ungefär som ett runt vitt lantbröd med tonfisk, sallad, tomat, oliver, sardiner och olivolja på. Så grymt god macka!

Från början så hade jag tänkt att åka och hälsa på Jan-Ove och Jaques den helgen, men det visade sig att de ska åka till Paris då! Typiskt att vi går om varandra...men de stannar i Paris i två veckor så jag hinner träffa dem här i stället!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter ju underbart!Känner du någon i Nice som du kan träffa på kvällen eller ska du bara ¨Chilla¨själv?Kram mamma

2009-05-07 @ 08:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0