Nice

Nice var alldeles...alldeles underbart!

Jag tog en taxi till flygplatsen redan vid kl 6 och flyget lyfte ifrån Orly vid sju vilket innebar att jag var framme strax efter åtta på söndagsmorgonen. Jag valde att ta ett tidigt flyg för att få en hel söndag för mig själv nere i Nice, och jag hade tur! Det var helt blå himmel, typ 35 grader och lite sval vind som fläktade hela dagen så jag låg parkerad på stranden från morgon till kväll! Nej, inte kväll men eftermiddag iallafall ;) Jag fick köpa en solskyddsfaktor 20 för att inte bränna mig men jag har ändå lyckats bränna mig på vissa ställen då jag inte var supernoga när jag kladdade in mig på stranden...Jag missade lite här och var...Men men! Inget badadande, det finns hajar i medelhavet så det blir inget med det!
Efter typ 5 timmar på stranden så höll jag på att få värmeslag så jag gick en liten promenix i gamla stan och köpte en glass. ChokladSORBET! Det ni! I Sverige finns det bara jordgubb, mango, citron och sådanadär fruktiga smaker om man vill ha sorbet men inte i Nice! Ännu en anledning att flytta ;)
När jag hade slappat lite på hotellrummet så drog jag på mig springskorna och tog en joggingtur längs promenade des Anglais, hur härligt som helst! Hade jag haft en sådan strandpromenad i närheten så hade jag sprungit varje dag! Grymt härligt att se ut över havet samtidigt som solen värmer lagom mycket :) very nice!
Efter min grymma joggingtur så piffade jag till mig och stack ned till la Favola, en italiensk restaurang som ligger i gamla stan som har grymt goda antipasti! Det var precis det jag tog också : ) Spännande att gå på restaurang själv, det har jag aldrig gjort förut...Men här i frankrike så är det inget konstigt alls.
På måndagen så jobbade jag på kontoret i Nice. De har världens bästa utsikt över stan ifrån deras terass -avundsjuk! Kanske ska byta kontor? ;)











Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Vadå inte bada i Medelhavet? Ska du aldrig mer bada i Medelhavet?Kram Mamma

2009-05-27 @ 08:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0