litet hjärta

Tillbaka i Paris igen efter en galet späckad helg!

Det hela började med att jag upptäckte på torsdag morgon när jag är på väg till jobbet med min resväska att jag har glömt mina nycklar till min lägenhet i Göteborg...Mathias var dessutom i Malmö och jobbade och skulle inte komma hem förrän på fredagkväll. Jag åkte alltså till Göteborg på torsdagkväll men kunde inte komma in i min lägenhet så jag fick sova på mammas och pappas soffa. Not as pleasant som att sova i sin egna säng, men vad gör man? Mamma var dessutom sjuk och superförkyld och hon och pappa åkte till Turkiet på eftermiddagen på fredagen. Jag fick därför släpa runt min resväska på stan tills Mathias kom hem...
Men jag hade en del inplanerat så tiden gick fort! Jag och mamsen lagade lite brunch och tog en kaffe i solen på Cappucino innan jag stack iväg och fixade naglarna hos Emily på Nailteam. Direkt efteråt så var det dags för min tatuering som jag fick av Carro, Tess och Hanna i 25-årspresent :) Jag gjorde den på Haidi Hey och det tog ca 15 minuter sedan var allt klart! Jag var lite orolig att det skulle göra jätteont eftersom jag tatuerade uppepå foten där det knappt finns något underhudsfett, men det gjorde faktiskt inte alls ont! Helt ärligt så gjorde det inte det.

Jag är jättenöjd med resultatet : )



Efter tatueringen så gick jag och Caroline och fikade innan jag gick hem och mötte Matte. Senare på kvällen så mötte jag upp Pernilla och några till på Manjana och firade att Pernilla har fyllt år. Såååå himla goda tapas på Manjana! bästa tapasstället i stan!
Jag fick träffat min kära syster två snabbisar också; flygplatsen och tatueringsstället. Det var väldigt kort men härligt att få träffa henne eftersom vi knappt hinner med det när jag är hemma annars...: (

På lördagen så körde jag en street klass på Ullevi a.k.a the Towel dance! Det var roligt att få köra en klass och att det var ett gäng som kom (mest instruktörer dock?) Jag börjar känna mig lite ringrostig nu vad det gäller att instruera..:( jag måste köra lite fler klasser i augusti så jag inte tappar det.
På eftermiddagen mötte jag upp tess och caroline för en fika som sedan utvecklades till ett glas vin. Caroline hängde på hem till mig en stund efteråt för att vänta på Andreas som skulle hämta henne så jag fick chansen att säga hej då till dem båda...Jag kommer inte att se dem live på ett år framöver vilket känns helt fruktansvärt! Jag måste ordna med mitt Skype så vi kan låtsasfika..Det dumma är bara att det är 9 timmars tidskillnad så om vi ska höras av på kvällen för carro så blir det typ 6 på morgonen för mig..Tur att jag är morgonpigg! ;)

Idag har jag varit och inhandlat lite svenska saker som jag ville ha typ fun light och sill. Vet inte om funlight är särskilt svenskt men det finns inget liknande här förutom saft med 15 kg socker i...
Nu ska jag ta och nana!
Bon nuit!

Kommentarer
Postat av: elina

det var alltför korta visiter! måste göra något åt det, vi får ta en heldag under din semester. hur går det med tatten? iiiinte klia bort sårskorpan som kommer sen...

2009-05-17 @ 22:57:32
URL: http://nothinglikethemovies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0