Jan-Ove

Igår träffade jag Jan-Ove och Jaques :) Det var så kul att få umgås med dem en hel kväll, äta middag och prata om allt möjligt! Jaques har jag inte träffat på ett år och Jan-Ove träffade jag sist i december. Nästa gång blir i augusti, men då på deras hemmaplan: Tourettes utanför Cannes.
Efter jobbet så gick jag hem till dem för att se hur fint de har gjort om i köket och deras nya soffa som de hade köpt. Både soffan och köket var jättefint! Efter en liten apèro så gick vi till en restaurang som låg väldigt nära l'eglise Trinité som hade väldigt god mat och gott vin : ) Jag måste börja läsa på lite nu om viner inför min och Mathias stundande vinprovar-resa som vi skall göra i sommar! Jan-Ove och Jaques hade både en massa tips om vart vi borde åka och Jan-Ove var snäll och markerade ut på en karta de byar som är mysiga att besöka...

Jag var väldigt nöjd med att jag lyckades prata franska hela kvällen igår och att vi verkligen kunde konversera utan problem om allt möjligt! Visst, jag bryter säkert hur mycket som helst men man förstår ju varandra ändå? Det kändes bra i vilket fall, jag börjar klättra uppför ;)

Här är en bild på Jaques, Jan-Ove och Sofia i Nice förra året:




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0