Golf 2.0

Min första upplevse av en 18 håls golfrunda var verkligen blandad! Först var det strålande väder med helt blå himmel och sol, så jag var sjukt nöjd med att jag skulle få en schysst bränna (eller ja, schysst parkbränna eftersom jag hade shorts och linne..) under dagen. Den känslan byttes efter ca två timmar då jag fick inse faktumet att de där molnen som dök upp på himlen faktiskt blev fler och fler och att jag fick njuta av promenaden istället...Ganska snabbt insåg jag också att jag inte riktigt hängde med i poängräknandet med handikapp och allt sådant så jag ägnade någon timme till att plocka blommor och samla så många olika sorter som möjligt istället. Efter att min bukett började sloka och min fläderblomma hade slutat lukta gott så bestämde jag mig för att bli naturfotograf istället! Jag hann att fotografera en orm som låg på banan samt en svan i dess fågelbo. Jag hade aldrig sett ett svanbo förut, jäklar vad stort det var! En "vanlig" fågel använder kvistar till sitt bo men denna hade använt stora grenar!
Mot slutet av rundan så började jag ångra att jag inte gick på toaletten vid hål nio eftersom jag vid detta tillfället höll på att implodera...(kaffe och en cocacola light=not a good combo) Jag började också känna av ett kraftigt blodsockerfall plus att det började regna lite smått. Nu var jag inte så käck längre. Och golf var absolut inte käckt.
När arton hål var avklarade så fick jag äntligen gå på toaletten och vi åt en lunch på golfrestaurangen. Mycket bra!
När vi åkte hem så kände man sig så där härligt mör som man kan bli när man har varit ute hela dagen i friska luften. Det hindrade dock inte mig och Anna från att springa 5 km i parc buttes des Chaumont. Hurtigt!











Imorgon åker jag till Nice! Förhoppningsvis finns det internet på hotellet så jag kan skriva imorgon!

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Såg inte ut att vara en orm av sizen daggmask direkt! Kommer sakna dig när jag åker : (

Bamse kram till dig!

2009-05-24 @ 01:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0