Försommar...

Mathias och ett Paris med försommarvärme : ) Mycket nice! Vi har promenerat ruggigt mycket och shoppat alldeles för mycket...Jag hittade bland annat ett skärp från Bruuns Bazaar som jag var tvungen att ha...Nu blir det inget mer shoppande för min del!

I övrigt så blev helgen ingenting som vi hade planerat...Vi hade tänkt att gå på Andy Warhol utställningen på Grand Palais, men det var så löjligt lång kö att jag blev förvånad över att folk överhuvudtaget ställde sig i den! Om man hade bokat biljetter så hade kön dock varit mycket kortare...Det kan man göra på Grand Palais hemsida, men så långt tänkte inte jag...
Eftersom det inte blev någon Andy Warhol så tänkte vi att vi kunde gå till La monnais och titta på David LaChapelle istället. Jag har redan sett den med Elena men jag kunde ändå tänka mig att se den igen. Men när vi kom fram så var det kö där med...Och då hade vi gått i typ 5 timmar och kände absolut inte för att stå i en kö ytterligare en timme. Så allt kulturellt sket sig... Men vi råkade däremot gå förbi Bastille där det var en stor marknad med bara konst! Tavlor, statyer, skulpturer, lustiga maskiner m.m. Kul : )
Vi var också en sväng förbi Jardin des plantes och upptäckte att det finns ett Zoo som ligger bredvid. Igenom gallret så kan man se en mängd skojiga djur som strutsar, björnar och annat...Det blev dock inget besök för kön till entréen var i klass med Andy Warhol...
Två parker till som vi besökte: Palais Royale (se nedan) och Tulleries.











Puss puss!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Nice!Ni verkar att ha haft det underbart!Helgen har varit fin här oxå.Puss

2009-05-04 @ 07:59:30
Postat av: Hannapanna!

så du köpte skärpet? Bra, puss

2009-05-07 @ 09:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0