Weird people...

Nu är det nog dags för ett till inlägg om gymlivet här i Paris. Jag har tidigare skrivit om (det obefintliga) klädmodet på gymmet, men nu är det dags för ett inlägg om de lite "speciella" människorna som huserar på Club Med gym...

Vi har följande sköna personligheter:

1. Gogo-killen.
Han dyker ibland upp step up klasserna iklädd i en danstrikå med extrem korta ben, så korta att rumpan nästan syns. Efter 20 minuter brukar han hamna i något slags dance-trance-tillstånd då han måste visa upp sina gogo-moves, vilket han gärna gör i drickpausen och gärna på instruktörens bräda, inför alla. Mot slutet av klassen börjar han känna sig helt som hemma och hoppar gärna upp på andras brädor och ger dem en lap/gogo-dans. Det brukar inkludera diverse rumpskakningar men mestadels typiska trance moves, typ plocka äpplen...

2. Lotion-tanten
Detta har hänt mig TVÅ gånger nu. Och det är TVÅ olika tanter. Varför frågar man en person man inte känner om den kan smörja in en på ryggen med lotion? Glöm det, säger jag bara! Där går min gräns! Första gången blev jag så paff att jag inte visste vad jag skulle säga så jag kom med den lama ursäkten att min händer var så kalla för att jag just kom utifrån...Den andra gången var jag lite mer förberedd så jag spelade turisten som inte förstår någon franska...(Tanten visade i och för sig ganska tydligt med teckenspråk vad hon ville att jag skulle göra men jag låtsades som ingenting...)

3. Freaket i gymmet
Den här killen är helt galen. Han har alltid på sig avklippta jeansshorts med fransar och ett stort och brett bälte som man brukar ha när man kör tynglyftning. Sedan har han lindat in huvudet med en stor handduk, som en turban ungefär och så har han flera födelsemärken med ett hårstrå ur så jag tror att han är en ryss (generaliserar lite här...) Han brukar ofta köra latsdrag, det verkar vara hans favoritmaskin. Inför varje set så kör han någon typ av krigsdans/Rocky Balboa moves vid maskinen innan han plötsligt kastar sig på maskinen och kör sitt set frustande och helt galet. Sedan går han bort till vattenmaskinen och dricker och sedan är det dags igen.

4. Silikon tanterna
De är väl inte konstiga i och för sig, men det ser VÄLDIGT konstigt ut med silikontuttar när man är 60 bast... Allt hänger utom brösten. Det är som att stiga in i landet Tvärtom.

5. Gubben som kör sin egen grej
Han går på alla avancerade klasser och inte basic klasser (där han hör hemma). Han är helt taktlös och har därför inte en chans att hänga med. Men det skiter han i och kör helt och hållet sin egen grej, vilket kan vara okej om man håller sig ur vägen...Det är bara det att han oftast kommer på stepklasser och går aldrig upp på brädan utan dansar runt den hela tiden. Han kan vara lite rolig tills den gången man hamnar bredvid honom och måste akta sig för att inte krocka hela tiden.

Godnatt people!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Oh my god! Jag ser dom framför mig1Hahaha kram

2009-03-06 @ 07:31:20
Postat av: Hanna

jag ser fram emot ett gymbesök när jag kommer :) puss

2009-03-07 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0