Handelstjejerna


Helgen gick fort som vanligt när jag har besök...Men roligt hade vi!
Fredagkväll spenderade vi på en restaurang/brasseri som heter Au Rocher de Cancale som ligger på rue Montorgeuil. Restaurangen ligger i ett väldigt gammalt hus ifrån 1600-talet (?) med gamla bevarade väggmålningar som syns på bilderna nedan. De är tydligen kända för deras seafood som de serverar på stora fat med både kräftor, ostron, musslor, sniglar och räkor! Jag vågade inte mig på det men det gjorde Mattias och James iallafall : )
Förutom tjejerna så var Malin, Ellen, Mattias och James med, Anna och Fredrik gjorde oss sällskap senare när vi gick vidare till en bar som heter Pin up (tror jag?)Vi hade tänkt att gå till Experimental Cocktail men det var fullt...Men Pin up är också bra!




På Pin up kan man dricka deras champagnedrinkar som heter just 'Pin up'. Vi hade väldigt trevligt, pratade och lyssnade på Fredriks roliga historier om hans bror (som verkar som en väldigt kul prick!) innan det var dags att jaga efter en taxi hem till Belleville igen.


Även om vi var hemma sent så gick vi upp tidigt, iallafall jag och Sofia, för att gå och köpa croissanter och bröd. På lördagmorgon så är det alltid marknad på Boulevard de la Villette så vi tog en liten tur förbi den innan vi gick hem och drog upp Ylva och Maria.


Efter frukosten så tog vi en MEGA promenix som började ifrån Belleville och bort mot Montmartre, uppför rue des Martyrs för att sedan trängas med turisterna framför Sacre Coeur. Vi svängde förbi place de Tertre och snurrade vi oss ned till rue Lepic och bort på Boulevard de Clichy. Där fick vi blodsockerfall och var tvungna att snabbt stanna till för att äta lunch.


Efter lunchen så gick vi vidare på boulevard des Batignolles, in i parc Monceau (där det för övrigt var löjligt mycket folk!) Sedan snirklade vi oss upp till Triumfbågen och efter det ned mot Alma för att spana på Eiffeltornet. Sofia knäppte några bilder innan vi strosade utmed Seine i solen. Det var helt fantastiskt väder, man kunde nästan gå utan jacka! När vi kom i höjd med Tulerierna så fick vi blodsockerfall igen och försökte förtvivlat hitta ett crêpesställe i solen...Jag drog med alla längre och längre tills de blev trötta på mig och det slutade med att vi satte oss på ett café/crêperie ställe på st Honoré och åt en dyr crêpes i skuggan..Men den var god!


Nästa mission var att inhandla ost till kvällen och målet var att hitta ett fromagerie i Marais, men då upptäckte Ylva att hon hade blivit pickpocketad på sin mobil...Tråkigt, men Ylva behöll humöret uppe ändå!

Vi tog metron hem istället och handlade på ett fromagerie ganska när mig. Middagen handlade vi också tillsammans med allt vin som de skulle släpa med sig hem...
Vi lagade lite middag och åt upp all ost sedan gick vi och lade oss hyfsat tidigt. Taxi beställdes till kl 07:00 och klockan ställdes på 06:15 så man är lite mör idag...
Jag hade under ett svagt ögonblick i fredags sagt att jag skulle hänga med James och Mattias och springa idag men det var inte tillräckligt fint väder för att jag skulle kunna pressa mig själv till det...Det blev en sväng till gymmet istället!

Helgen gick som sagt väldigt fort och det var så roligt att träffa tjejerna igen : ) jag hoppas att det blir en repris i höst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0