sent...

På tisdagar brukar jag köra Bodycombat på club Med och klassen börjar enligt schemat kl 20. Eftersom alla instruktörer inte respekterar klockan så brukar de flesta klasser börja ca 5 minuter senare eftersom instruktören ofta är sen. Då bodycombaten är den sista klassen för kvällen så har ju alla dessa 5-minutare blivit 15 minuter istället!

Idag började alltså klassen kl 20:15 vilket innebär att den inte är slut förrän kl 21:15 och följden blir att jag inte är hemma förrän kvart i tio och skall hinna äta middag och duscha och sedan somna i hyfsad tid...You do the math...

Jag är helt fascinerad av att instruktörerna gör så här! Ibland så står man utanför och väntar tillsammans med instruktören och sedan när man väl får komma in i salen så ska intruktören börja linda sina lindor kring handlederna (bodycombat) vilket tar ytterligare 2-3 minuter. Kunde de inte göra det innan, medan vi stod och väntade?

Antingen så är det någonting de gör på gymmet eller så är det helt enkelt typiskt franskt...

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Igår va bodyjamen bytt mot en afrodance och instruktören kom ca 2 min sent och då var det redan lite irriterat bland oss deltagare Det är nog väldigt Nordiskt att vara punktlig,Men jag gillar det.Respekt för allas tid.Kram Mamma Måste skynda mig till jobbet vi skall ha ett studiebesök ifrån Torslanda

2009-03-25 @ 06:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0