Middag och inflyttning

Helgen började med en mycket trevlig middag hemma hos Tora! Förutom vi två så var det också Erika och Peter som gjorde oss sällskap. Tora var alldeles mästerlig i köket och bjöd på pasta med kyckling och pesto, till efterrätt mängder av jordgubbar, ananas och choklad : ) Vi drack också väldigt god chokladlikör som vi alla var överens om var godare än Bailys.
Toras lägenhet var jättefin och väldigt stor (hela två rum) vilket man vanligtvis får betala en förmöghet för inne i Paris. Men ute i Maisons Lafitte där Tora bor så är priserna inte lika höga. Det var ett väldigt mysigt och trevligt område men man måste ju tyvärr ta RER:en för att komma dit...Trots att Tora hade instuerat oss om hur vi kunde tjuvåka dit ut så vågade jag inte det och köpte en aller-retour biljett för 7 euro.
På vägen hem så hade jag för ovanlighetens skull flyt med tåget och metron och hann med båda de sista vagnarna och kunde åka hela vägen hem utan att behöva gå ut och jaga tag i en taxi.



Den berömda chokladlikören!


Mina favorit chevrebollar! Den ena är med tranbär och den andra med aprikos!mums!



På lördagen så var jag först och tränade på Club Med vid Palais Royale för att sedan ta en tur på stan. Jag var i ett desperat behov av nya skor som jag kan promenera i då jag har slitit ut mina stövlar så mycket att jag nu går på fibret i klacken...Plus att det börjar bli lite för varmt för stövlar nu : ) Jag köpte mig ett par ballerina skor och ett par skor som är lite loafers-aktiga, mycket nöjd med det inköpet!
Sedan så köpte jag också en inflyttningspresent till Anna: en form av ljuslykta i glas som man stoppar ned ett blockljus i, om ni förstår vad jag menar? Den var fin iallafall : ) Den var ifrån mig , Mattias, Frederik och James som fick i uppdrag att köpa blommor och champagne att komplettera med.

Inflyttningsfesten var jättetrevlig med många härliga människor att prata med : ) Det var mestadels svenskar där förutom ett par som pratade engelska. Jag svängde förbi Anna en stund innan festen började för att hjälpa till lite med förberedelserna och så att vi middag ihop innan det var dags att gå på Mojitobålen : )






Det blev ganska sent och då kom vi också på att klockan skulle vridas fram en timme...Jag beställde en taxi som inte kom, men jag fick tag på en annan till slut och var hemma vid halv 5 på morgonen. Och så vred man fram klockan till halv 6...suck! Jag har alltid lite svårt att sova länge på morgonen så jag vaknade först vid åtta men tvingade mig själv att somna om till halv 12. Dagen har sedan bestått av att gå och träna, vika min tvätt, äta, göra franskaläxan, prata i telefon och nu:blogga.

Jag ska nog ta och titta på ett avsnitt av Grey's anatomy och äta lite flingor innan jag går och lägger mig...

tata!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Oj oj oj vilken festhelg!Jag fattade det som att du varit hos Tora i lördags.Två tillställningar på samma helg!Kan du fota skorna du köpt? Idag är det lite halvmolnigt här,men jag behöver också vårskor.Kram mamma

2009-03-30 @ 07:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0