Middag hos Tora

Ikväll blir det middag hemma hos Tora tillsammans med några andra svenskar. Det ska bli jättetrevligt och kul att se Toras lägenhet för jag har aldrig varit hemma hos henne. Hon bor lite utanför Paris så man måste ta RER:en för att komma dit. Jag åker ytterst sällan RER så jag hoppas att jag inte åker fel...

Mitt mission inför middag är att ta med mig en god ost! Jag funderar på att ta med mig en ost som jag oc Anna smakade på när vi var på den där mat och vin mässan för några veckor sedan...Den heter Epoisse och smakar väldigt speciellt, men mycket gott! Den är lagrad med alkoholen ifrån vin vilket gör att den blir lite krämig istället för hård. Jag ska se om jag hittar den på något fromagerie.

Igår var vi på afterwork på Chez Justine på 96 rue Oberkampf. Det var ett trevligt ställe och det ligger inte så långt ifrån mig så jag kunde promenera hem. Det blev ganska många som kom också, säkert runt 30 personer : ) JCC ordnar alltid en afterwork den sista torsdagen i varje månad, ett bra initiativ tycker jag!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Ha en bra dag du med!Jag har varit igång sedan tio i sex då Theo vaknade.Gud va lång dagen blir när man går upp så tidigt en lördag.Vi åt våfflor till frukost!Kram mamma

2009-03-28 @ 12:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0