Kanelbullar

Kanelbullarna gjorde succé idag på måndagsmötet : )

Alla tyckte de var jättegoda, men jag och Anna som åt dem nybakade igår tyckte nog allt att de var lite torra...Och så saknade vi pärlsocker på. Men i övrigt så var de goda : ) En kanelbulle är ju alltid en kanelbulle!

kanelbullar är väl ganska übersvenska (tror jag?), men det finns så otroligt många goda bakverk här i Frankrike som slår kanelbullen med hästlängder! De flesta saker är dock ganska svåra att baka själv, men det skulle ju en fransman aldrig göra i och för sig...Här är det inga konstigheter att springa till bageriet varje dag och köpa bröd, croissanter m.m. Färsk jäst är svårt att hitta i vanliga affärer så baka bröd är extra svårt..

Jag gillar i och för sig traditionen att gå till bageriet och köpa bröd! Det är trevligt att gå och ut på morgonkvisten och köpa färskt bröd : ) I början var jag helt fascinerad över hur många bagerier det finns här i stan, minst ett bageri på varje gata känns det som! jag var mest fascinerad över hur affärerna gick ihop, men nu förstår jag att det inte är några problem...
Jag kan dock sakna ett ordentligt grovt bröd som inte är den där "tegelstenen" (som faktiskt finns att köpa) utan ett fluffigt grovt bröd om ni förstår..? ja ja vad gör man?

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0