Internationella kvinnodagen

Idag är det den internationella kvinnodagen. Dagen instiftades redan 1910 och firas i de flesta länder, för en del är det till och med en röd dag. Det är det inte frankrike och vad jag vet, inte i Sverige heller?



På tal om kvinnor så var jag och Tora på bio igår och såg filmen "He's not that into you" som handlar om kvinnor och alla deras ursäkter om varför män beter sig som de gör. Det är en komedi och inte djup på något plan, men den var underhållande : ) Man kan känna igen vissa saker som man har diskuterat med tjejkompisarna ibland, tex försöka hitta en ursäkt till varför inte killen som kompisen har dejtat inte har hört av sig. -"han har jobbat mycket sista tiden", -"han skulle resa bort" m.m. 
Men fakta kvarstår: Om han hade velat ringa så hade han gjort det. Punkt slut.

Innan filmen så lagade jag och Tora mat och drack vin och käkade choklad :) Mums mums!

Tidigare på dagen så var jag och testade Bodyjam på club Med gym vid Palais Royale. Bodyjam är en ny klass på Club Med, så det var ganska många där faktiskt! Instruktören var helt okej, men jag gillade inte releasen särskilt mycket. Den kom aldrig igång riktigt och så kände man igen en del steg i Housedelen ifrån en tidigare release...Den får 6 av 10 av mig.

Idag så har jag haft stor tvättdag. Jag tänkte först gå till ett tvätteri för att tvätta alla lakan och örngott och sådant, men sedan kom jag på att jag inte hade några mynt och affärerna är inte öppna idag så jag kan växla. Så det fick bli att jag körde några maskiner här hemma och nu hänger det lakan överallt! Förhoppningsvis hinner de torka innan kvällen...
I övrigt så är det soffan som gäller idag : ) Ska bli skönt att ta en slappisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0