Död man

Jag glömde skriva igår vad jag och Elena såg i lördags!

Vi hade precis lämnat lägenheten för en härlig promenad i solskenet då vi korsade bron vid quai Valmy. Jag gick runt och pratade om det fina vädret etc när jag plötsligt såg vad som höll på att hända nere vid kanalen...En polisbil hade stannat på vägen och ett tiotal poliser höll på att dra upp en död människa ur vattnet och spärra av området...Jag blev helt chockad och slet tag i Elena som fascinerat tittade på hur poliserna jobbade istället för den döda mannen som låg uppochned på strandkanten. Elena läser på Polishögskolan i Stockholm och är lite mer rutinerad än jag i sådana här situationer...Hon kollade till exempel in att polismannen som letade efter legitimation på mannen bara hade en plasthandske på sig och att mannen hade väldigt smala ben vilket kunde tyda på att han antagligen var missbrukare. Det enda jag kom ihåg var att han låg uppochned och hade beiga byxor. Fast sedan sa Elena att han hade mörkblå byxor...

Det är konstigt att två människor som ser samma sak kan komma ihåg så olika?

Vi har en rutin på jobbet om vi skulle råka ut för ett rån, att var och en fyller i en rapport om gärningsmannen utan att vi pratar med varandra först. På så sätt minimerar man risken för att påverka varandras minnen...

Hur som helst så var det lite obehagligt att se, men det är tydligen inte ovanligt att uteliggare och narkomarer råkar falla i vattnet och drunka...Eller förfrysa som många gjorde i vintras. Livet är hårt.


Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Usch! Vad obehagligt! Livet är verkligen hårt för en del.Kram mamma

2009-03-04 @ 09:27:57
Postat av: rosalie almén

Förresten Ivan på ungdomsenheten hälsade till dig igår.

2009-03-04 @ 09:29:33
Postat av: Pernilla

Det var inte den svenske killen ni såg - kom bort efter ett krogbesök och drogs upp ur vattnet i helgen????

2009-03-04 @ 11:04:56
Postat av: Jannike

Sjukt! Jag såg också en död person samma dag. Vad är oddsen?! Satt fast i en bilkö väldigt länge av anledningen att en person blivit överkörd. utspridd hjärnsubstans är inget jag rekommenderar. Hoppas allt är bra och att du hade en mysig helg med Matias. Inte trist att höra att våren har kommit. Här har det varit iskallt i veckan men prognosen spår att det skall bli 25 grader på tisdag. Crazy



KRAM KRAM

2009-03-15 @ 13:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0