Banta som en fransyska

Idag delade de ut choklad utan socker till alla på gymmet under devisen att den var nyttig...Hmmm jag vet inte riktigt, men den smakade helt okej.



Tillsammans med chokladbiten fick man också en informationsbroschyr ifrån Milka där de stod hur man ska gå ned i vikt och hålla sig i form, vilket tydligen är olika vart man befinner sig i världen.

Här är den perfekta livstilen enligt Milka:

  • Ät minst 5 frukter eller grönsaker varje dag, de kan vara frysta, färska, kokta, konserverade eller preparerade.
  • Ät bröd eller potatis till varje måltid.
  • Ät 3 olika mjölkprodukter varje dag (mjölk, yoghurt, ost, choklad)
  • Ät kött, ägg eller fisk 1 till 2 gånger om dagen.
  • Minska fettintaget (smör, olja, creme fraiche m.m.)
  • Minska sockerintaget (gäller då självklart inte den sockerfria chokladen...)
  • Minska saltintaget
  • drick vatten ofta
  • Drick ca 2 glas vin om dagen om du är kvinna och 3 glas vin om dagen om du är en man. Ett glas vin kan bytas ut en halv öl, 6 cl 20% ex porto eller 3 cl 40% sprit.
  • Utför 30 minuters aktivitet varje dag ex gå snabbt till jobbet.
Hade jag följt detta så hade jag blivit en alkoholist vid det här laget! Men fransmännen har helt klart en intressant inställning till alkohol...Dricka vin är som att dricka vatten. De klämmer lätt en flaska och sedan tar de bilen och kör hem.

À bientôt!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Jag tycker det låter som en helt o.k livstil för mig.Förrutom att dra i sig en flaska och sen köra bil.Men kostförslagen och två glas vin om dagen låter rätt behagligt.kram mamma

2009-03-07 @ 09:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0