WARNING:

Due to the distressing nature of the following material, viewer discretion is adviced!



Utvecklingen av mina myggbett har tagit en oväntad vändning...I morse när jag vaknade så hade bettet på benet och på ankeln blivit typ tre gånger så stora och antagit en mer lila ton än innan...Runt så hade även en lite ljusare lila ring uppstått plus att allt var helt varmt och svullet. Så när jag kom till jobbet så hjälpte min kollega Sonia mig att boka en tid hos läkaren och otroligt nog så fick jag en tid en halvtimme senare! Sonia var gullig nog att följa med mig och förklara för läkaren vad som hade hänt (min franska är inte riktigt så bra att jag kan svänga mig med några medicinska termer direkt...). Tydligen så har det blivit någon form av infektion som har spridit sig så de skrev ut stark antibiotika som jag ska ta i två veckor(!) samt någon form av spray och salva som jag ska ta på...Antibiotika verkar vara fransmännens lösning på allt! Plus att hela kalaset kostade nästan 200 euro som jag förhoppningsvis får tillbaka när jag har skickat in alla kvitton till franska försäkringskassan!

Varför ska alltid jag drabbas av sådan här skit?! Jag är ute och spelar fotboll i en timme och så får just JAG två mördarmyggor från Meudon på mig! Så jä&%*la typiskt...

Jag är ju lite allergisk mot insektsbett i vanliga fall, men att det skulle bli så här trodde jag inte...Varför har jag alla konstiga allergier för?! Insektsbett, mjölk, nickel you name it! Det fattas bara pollen också så är jag en fullfjädrad medlem i UA (Unga Allergiker...ja den föreningen finns)

Just nu sitter jag och försöker kyla ned skiten med ett fryst paket haricot verts och tycker synd om mig själv...


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj,Oj,Oj lilla gumman! Det ser inte roligt ut. Det ser ut som en rejäl rosinfektion eller nästan Borelia men det var väl inget fästingbett du fått?Nu får du ta det lugnt medans du äter antibiotikan.Kanske hoppa över veckans fotbollsmatch.Du får coacha ifrån bänken istället.Krya på dig!puss

2009-07-03 @ 09:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0