Sunday bloody sunday

Nej, inte så blodig, men varm! Över 30 grader och sol idag, helt underbart!

Förmiddagen inleddes med en pingisturnering i parken med Mattias och Henrik. Behöver jag säga vem som vann? Inte var det jag iallafall, haha!
Det var ju ett tag sedan man spelade pingis om man säger så...Senast var väl när man körde rundpingis på Allégården i sjuan :) Gud, det var tider det! Tänk vad bekymmerslöst liv man levde? Allt man behövde göra var att masa sig till skolan varje dag, hänga i rökrutan på rasten och sedan hänga på Allégården på kvällen. Fast det klart, som tonåring så hade man såklart en massa andra bekymmer som upptog en stor del av ens vakna tid... Nu när man tänker tillbaka så är det ju helt fantastiskt hur man kunde tycka att man var så vuxen och så mogen som vi tyckte att vi var! Jag förstår inte hur mamma och pappa kunde stå ut med två tonårstjejer hemma alltså...Allt tjafs, allt tjat, alla bortförklaringar när man kom hem full och sa att man hade suttit på café hela kvällen ( eller hur?!), alla bortförklaringar när man kom hem för sent ("missade sista spårvagnen och var tvungen att gå hela vägen", "min klocka har stannat", "jag tog sällskap med carro, annars skulle jag ha fått gå SJÄLV" m.m.) Haha, ja detta var ju en liten trip down the memory line...

Faktum är att jag lever väldigt bekymmerslöst just nu för tillfället. Jag har bara mig själv att tänka på. Som idag till exempel. Först pingis, sedan en combat-klass och efter det en skön eftermiddag för mig själv i Buttes chaumont. Jag tog med mig min bok, en filt, bikinin och sedan spenderade jag ett par timmar med att läsa och sova i gräset. Fantastiskt!








Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag minns!!Men det hör till skolan att bli förälder oxå! Jag är tacksam att ni har klarat er som ni har gjort! Så något rätt måste vi väl ha gjort! Puss

2009-07-29 @ 16:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0