Short but sweet

Nu har Elina och Viktor åkt igen. Det gick alldeles för fort. Som vanligt.

Jag mötte upp dem vid stationen på onsdag kväll vid halv elva och det var ett par slagna hjältar som steg av tåget...13 timmar på tåg (!) Det hade jag aldrig pallat!
Under torsdagen fick de roa sig själva i stan medan jag jobbade. De följde mitt råd och åkte båt på Seine för att få se alla turistiga saker på ca en timma. Effektivt och bra! (de smugglade också med rosévin vilket jag och Elena kan intyga är alldeles superbt att ha med sig!)
Efter jobbet gick jag upp till Montemartre och mötte dem för att sedan gå hem och dricka en liten apèro innan middagen. Vi drack rosé, tjötade innan lyssnade på musik innan vi gick ut och käkade på en mysig restaurang nere vid Canal saint Martin. Där slog Viktor på stort och beställde in sniglar till förrätt och Maigret Canard till varmrätt, helt rätt! Go french! Maten var väldigt god men efterrätten var godast! Gissa vad jag och Elina delade på? Jajamen, moelleux au chocolat : )


Kommentarer
Postat av: mamma

Gud va fina ni är! Vad var det som Viktor beställde till varmrätt? Råbiff eller?Kram Mamma

2009-07-31 @ 10:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0