Nationaldagen

Den 14 juli så är det Frankrikes nationaldag. Detta brukar firas med fyrverkerier vid Eiffeltornet samt en parad vid Champs Elysée som visar upp alla sorters olika militärer (tror jag?) Jag var på inte på något av dem...Myriam, jag, Amélie och Marie Laure gick och åt på restaurangen dit vi brukar gå och sedan var min plan att vi skulle gå upp till utkiksplatsen vid parc Belleville eftersom det är en grym utsikt över Eiffeltornet därifrån. Det ville dock inte de andra utan de ville hellre kolla på fyrverkerierna ifrån Montemartre. Det ville resten av Paris också...Det var så mycket folk att vi inte såg någonting. Väldigt lyckat...Men det var ingen fara, vi fick en trevlig promenad hursomhelst!



PS Myriam fick äntligen tummen ur och gav sitt visitkort till servitören : )  DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0