Ladies night

Efter stepen igår så mötte jag upp Myriam, Charlene, Marie-Amelie och Marie-Laure på restaurangen dit vi brukar gå och äta efter gymmet ibland. Planen var att gå vidare till ett ställe som heter Paris-Bodega som ligger på rue Taitbout dit vi hade biljetter som gav oss gratis inträde och fri bar fram tills kl 1. Klädkoden var cocktailklänning för tjejer och kostym för killar, absolut inga jeans! Men när vi kom dit inser vi att vi är sjukt överdressade eftersom resten av stället har på just jeans...Strunt samma tänkte vi, bättre att vara overdressed than underdressed och dessutom gratis champagne : ) Så efter ett par glas så var vi alla uppe på dansgolvet och dansade ända tills vi åkte hem vid två. Myriam är grym på att dansa och hon kör järnet på dansgolvet, äntligen har jag hittat min jämlike! Alltså, jag menar inte att jag är grym på att dansa, men jag gillar att köra järnet i vilket fall : )
Musiken var sådär, stället var likaså men jag fick ha på mig min svarta cocktailklänning och mina röda högklackade skor vilket räckte för mig.

Om franskan är svår i vanliga fall så är det ännu svårare inne på en bar...Igår sög jag verkligen på franska. Redan vid middagen märkte jag att jag inte hängde med. När fyra unga tjejer pratar så går det väldigt fort och en med massa slang vilket innebär att jag måste koncentrera mig väldigt mycket på den som pratar för att förstå. Och kommer man på något som man vill tillägga så är man inte tillräckligt snabb innan samtalsämnet är något annat. Inne på en bar med hög musik så är det ännu värre, för då hör man inte ordentligt heller. Följden blir att jag är ganska tyst vid de här tillfällena, vilket absolut inte är den sortens person som jag är i vanliga fall. Jag kan inte vara mig själv när jag inte kan prata vilket är grymt enerverande! Med Myriam kan jag prata engelska så hon vet "vem jag är", men de andra lär ju tycka att jag knepig om än tråkig...Franskan kommer väl förr eller senare, men jag skulle vilja kunna det redan nu.

À bientôt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0