Bal des pompiers

Dagen innan nationaldagen så har de en tradition här i Paris där alla brandstationer i varje arrondissement har en stor fest. Det var något som vi kände att vi måste prova! (Ja, att det finns en massa brandmän där hade en inverkan på valet av fest...) Vi gick till brandstationen i Marais som ligger vid St Paul. När vi kom fram så var det en kö utan dess like! Den sträckte sig hela gatan ned och fortsatte runt hörnet ned på rue Rivoli säkert 100 meter, helt sjukt! Vi körde dock en fuling och trängde oss lite men fick ändå vänta i 1½ timme innan vi kom in...Väl inne så fick man snabbt flashbacks ifrån någon högstadiefest där alla var apraka redan vid 10 och spydde i hörnen...Tjejerna var fulla och fnissiga och kastade sig om halsen på första bästa brandman (som för övrigt betade av dem på löpande band..) Det var också avsevärt många killar där också som antagligen hade förstått att brandmän lockar och tog hand om de tjejer som inte fick någon "lycka" med brandmännen.

Trots att det var en riktig köttmarknad där så hade jag väldigt trevligt! Det var lite gårdfest-känsla med live-band och dinglande lampor över gården. Vi svenskar höll ihop (som vanligt...) och sjöng glatt med när bandet spelade ABBA, haha (eller iallafall jag och Anna!). Vid tolvtiden så började toalettbesök bli ett riktigt problem då det fanns ungefär 4 toaletter och 500 tjejer som stog i kö...De flesta andra kunde med att tränga sig före, men jag kunde verkligen inte göra det...Hur många gånger har man inte stått i kö till toaletten och någon jävel har trängt sig före? I vilket fall så var kön inget alternativ för så lång tid kunde jag inte vänta...Så jag gick till utgången för att se om man kunde gå ut och komma tillbaka igen. Det kunde man inte. Men jag behövde verkligen kissa så jag fick helt enkelt gå. Sedan följde de värsta minuterna i mitt liv...
Jag hittade ingen restaurang eller bar som var öppen! Paniken kom krypande och jag började inse att jag inte skulle hitta en toalett i tid...Att kissa utomhus inne i stan är ingenting jag har gjort på MÅNGA år och hade inte direkt planer på att göra det igen!

Förlåt alla boende på 2 rue Villehardouin för att jag kissade i er port.



Kommentarer
Postat av: mamma

Gud va snygga ni är!!

2009-07-17 @ 10:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0