Vax och bio

Helgen har gått fort som vanligt.

Lördagen började med ett besök hos Body minute för att vaxa benen. Det är väldigt billigt med olika behandlingar här i Paris och vaxning var inget undantag. 15 euro kostade det, vilket jag tycker är mycket bra pris : )
Jag har aldrig vaxat benen på salong förut utan den enda erfarenheten jag har av vax är någon form av hemmaprojekt som jag försökte mig på en gång...(smärta). Men tjejen på salongen var hur bra som helst, jag tror det tog ungefär 10 minuter sammanlagt sedan var jag ute ur salongen men otroligt lena ben : )
Efter det så började jag promenera ner mot operan för att ta metron till Montparnasse för att träffa Anna och Sofia på Club Med. Men innan jag kom dit så shoppade jag ett par skor...Jag kan inte låta bli när det är sådan bra rea! Jag hittade ett par svarta högklackade skor med öppen tå i skinn för 50 euro som hade kostat 110 euro innan : ) Väldigt fina!

Väl på gymmet bestämde vi oss för att köra ett Abdos-fessier pass (mage och rumpa) sedan träffade jag en kompis som heter Ellen (som för övrigt är min kompis Hannas kusin eller syssling eller något sådant). Vi tog en promenad i Marais-kvarteren med varsin take-away latte ifrån Starbucks*, spanade lite i butiker innan vi gick hem till mig en sväng.

Sedan  var det dags att piffa sig lite innan det var dags att åka till Toras kompis Salime. Jag mötte Tora vid metron Nation och sedan åkte vi vidare hem till honom där några andra vänner slöt upp för en liten apertif. En kompis till Salime kände till en bra mexikansk restaurang i Marais, dit vi alla åkte för att äta lite mat. På det stora hela så var det en väldigt lyckad kväll, jag var tvungen att prata franska hela kvällen och det gick riktigt bra tycker jag : ) Vi drack i och för sig Margaritas så det kanske hjälpte lite att släppa på spärren?
Vid ett så bestämde vi oss för att åka hem, det var faktiskt skönt att komma hem i tid och inte alltför sent.

Idag så har jag börjat dagen med att ta en kort morgonpromenad i Belleville för att se lite mer av mitt område. Jag är ju inte så mycket runt omkring här i området på veckorna och det var faktiskt roligt att få se mer än bara place de Belleville som jag har sett innan. Nu kan jag förstå vad alla gillar med belleville, det är faktiskt jättemysiga kvarter med mycket histora och många olika nationaliteter i omårdet. Jag rörde mig runt i norra belleville idag och det fanns många fina gamla hus att se på. jag ska ladda upp lite bilder någon dag...

Sedan har jag spenderat dagen med att tvätta och städa plus en sväng till gymmet för att gå på en stretchklass. Instruktörerna är inte så mycket för att stretcha efter klasserna så jag måste stretcha ut ordentligt någon gång tänker jag?

Stretchklassen idag var riktigt bra! En timmes stretching där vi gick igenom verenda muskel och sträckte ut ordentligt...Väldigt skönt, men det känns nästan som jag har lite träningsvärk nu...Konstigt.

Ikväll ska jag, Anna och Matthieu ifrån kontoret gå på bio. Vi skall se Revolutionairy Road med Leonardo di caprio och Kate Winslet, mycket spännande : )
Faktum är att jag måste sticka nu om jag skall hinna möta dem vid bion i tid!

Tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0