Trött på januari...

Kan det inte bli vår snart? Alla pratar om "våren i Paris" och jag har hittills i mitt liv bara upplevt en höst och två vintrar...Lite dålig tajming?

Januari är en månad då man i stort sett går i en dvala, är blek och trött och allmänt risig...Sedan kommer februari, vilken inte är så mycket bättre, förutom min födelsedag då förstås. Det är ju alltid kul att ha kalas : ) Nu börjar det förstås inte bli lika kul att fylla år heller för man blir ju bara äldre och äldre...

Jag fyller 25 år iår. TJUGOFEM år.

Vart tog tiden vägen? Jag tyckte inte alls att det var länge sedan man gick på gymnasiet, men det är tio år sedan nu...Min studenttid på Handels gick ännu fortare, de åren bara svishade förbi! Jag kommer ihåg hur jag tänkte när jag var liten om man pratade om någon som var 25 år...Man tyckte att det verkligen var gammalt, vuxet. Nu känner jag mig inte alls sådan...Vuxen är man väl, men jag känner mig inte gammal. Det är väl tur det ; )

Det här blev ju lite motsägelsefullt då jag ena stunden vill att tiden skall gå fortare så att våren kommer, och i andra stunden vill att tiden skall stå still.

Jag kan nöja mig med vår och sommar året om, då gör det ingenting att jag blir äldre! Jag måste helt enkelt bosätta mig i ett varmare land...Frankrike och Paris duger väl, det är varmare än Göteborg iallafall : ) Men det hade inte varit fel att flytta lite mer söderut...Nice kanske? Italien? man kan ju drömma iallafall : )

Idag har det regnat och varit allmänt tråkigt Paris-väder så jag fick åka metron till jobbet idag (jag brukar vanligtvis gå). Men det var så fullt på vagnarna i morse så jag kom inte på den första vagnen som kom så jag fick vänta och hoppas att nästa tåg inte var lika fullt. Som tur är så går vagnarna var annan eller var tredje minut så man behöver inte vänta länge.

På lunchen så gick jag, Mattias, Steven, Daniel och Maty och åt på en senegalesisk restaurang. Maty är ifrån Senegal så hon ville ta med oss dit för att testa maten. Det var gott! Mycket fisk, ris och starka kryddor...Jag försökte vara lite ekonomisk så jag tog en plat du jour för 9 euro, men efter maten så undrade servitören om vi inte skulle ta varsin mint thé som är typiskt senegalesiskt. Ja visst sa vi och fick in varsin thé i ett snapsglas. Det kostade 3 euro.
Så tipset ifrån coachen: skippa thét eller kaffet efter maten om ni är ute och äter lunch, det är en fälla!

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Du är i din bästa ålder men å andra sidan så har alla åldrar sin charm.Men jag känner mig inta heller gammal och jag är 51! Så du behöver inte känna dig gammal än på många år.Det blir tydligen att ha varma kläder med oss till Paris. Inget the eller kaffe efter maten för min del!!Kram mamma

2009-01-20 @ 07:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0