Tjejkväll

Ikväll hade jag, Anna och Catarina tjejkväll : )

Vi gick tillsammans till club Med och körde ett step pass, Catarinas första step pass på flera år, och det gick hur bra som helst! Så bra att hon nu också har tecknat ett årskort på club Med : ) De borde verkligen ge mig någon form av provision nu tycker jag, så många nya medlemmar som jag har bidragit med ; )

Efter passet spa:ade vi lite i hamambastun, duschade och piffade till oss innan vi gick ut och käkade tillsammans. Vi gick till Little Italy på rue rambuteau i Marais och delade på en antipasti, sedan tog jag en stor sallad med kyckling och allt möjligt gott och efter det delade vi på en tiramisu (och allt detta efter att ha klämt en Haystacksallad på Hard Rock på lunchen...) Jag har nästan träningsvärk i magsäcken!
Vi hade i vilket fall väldigt mysigt med mycket snack och fnissande : )

Tidigare idag så var svenska skolan i Paris på studiebesök på kontoret och då fick även jag vara med på ett hörn och berätta hur jag, från och med gymnasietiden, har gjort för att hamna där jag är idag. Det var väldigt roligt att se dem för jag kan verkligen minnas hur det var att gå på svenska skolan.

Jag gick på svenska skolan i Paris under större delen av tvåan på gymnasiet, och det känns som det inte var längesedan men det är åtta år sedan nu. Skolan verkar ha förändrats mycket sedan dess...när jag gick där så låg skolan inhyst i en stor lägenehet i Neuilly medans eleverna idag går på en fransk skola som heter st Dominique. De är fler elever också, vi var bara 15 -16 stycken totalt. Det var ganska frustrerande emellanåt...lite som Big Brother för vi var verkligen med varandra dygnet runt nästan i den här lägenheten..

Vi fick dock inte så mycket frågor om banken utan mer frågor om vilka krav Handelshögskolan i göteborg hade, vilka betyg som krävs m.m. De är ju förstås mycket mer fokuserade på högskolan nu än vart de vill jobba efter studierna är klara.

Nä nu måste jag sova!

bis

Kommentarer
Postat av: rosalie almén

Gud vad du verkar ha roligt och leva livet,det är du värd efter allt pluggande och jobbande.Kram Mamma

2009-01-28 @ 19:02:41
Postat av: Frida Darj

åtta år sedan?! mon dieu...

kram

2009-02-05 @ 11:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0